آیین رونمایی از کتاب نایین نامه / خانواده از آموزش زبان مادری به فرزندان خود خجالت نکشند

نویسنده کتاب نایین نامه گفت:کتاب نایین نامه با واژه‌های ناب نایینی که در حال فراموشی است انس گرفته و با هدف تقویت و حفظ ذخیره‌های فرهنگی شهرستان نگاشته شده است.

عباس امامی آرندی نویسنده کتاب نایین نامه در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: تمام کتبی که پیرامون نایین نوشتند همه آن‌ها مهم و پرارزش است چرا که خیلی زحمت کشیده شده، ولی با توجه به اینکه تاکنون هیچ کتاب تاریخی ننوشته ام و از تمام منابع و اطلاعاتی که در موردن نوشته شده گرد آوری نمودم.

وی با اشاره به اینکه نسل جدید با زبان و فرهنگ نایینی بیگانه هستند افزود: ۹۰ درصد فرزندان از به کار بردن زبان مادری در زندگی روزمره محروم هستند درصورتی که در سالیان گذشته ۹۰ درصد مردم نایین در امور و کار‌ها از زبان مادری استفاده می‌کردند.

نویسنده کتاب نایین نامه در ادامه اظهار نمود: این کتاب با واژه‌های ناب نایینی که در حال فراموشی است انس گرفته و با هدف تقویت وحفظ ذخیره‌های فرهنگی شهرستان نگاشته شده است.

وی، پیشینه و وجه تسمیه نایین، نایین در رسوم کهن، قبل از قرن هفتم و دوره ایل خوانان، دوره صفویه، تاریخ نایین، فرهنگ عامه، آشنایی با آداب و رسوم قدیمی و مشاهیر نایین، معرفی نماینده‌های مجلس شورای اسلامی از ابتدا تا کنون، آشنایی با واژه نامه‌های شعر و معرفی شاعران همچنین معرفی مناطق نایین از بخش‌های مختلف این کتاب عنوان کرد.

خانواده‌ها از آموزش زبان مادری خجالت نکشند

امامی در پایان گفت: خانواده از آموزش زبان مادری به فرزندان خود خجالت نکشند و عاجزانه از خانواده‌ها می‌خواهم زبان نایینی را حفظ کنند.

مراسم رونمایی ازکتاب نایین نامه با حضور مسئولان شهرستان، فرهنگیان، هنرمندان فرهنگ و ادب و با اجرای موسیقی سنتی، خواندن اشعار محلی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نایین برگزار شد.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.