در شورای عالی استان‌ها مطرح کرد؛

جاده‌های کردستان به زیبایی بهشت و به ترسناکی جهنم است / ابعاد مرگ کولبران

اسدی با بیان اینکه جاده‌های کردستان قتلگاهی بیش نیستند،گفت: مرگ کولبران نتیجه نگاه تبعیض آمیز به جغرافیای زندگی آن‌ها است.

جاده‌های کردستان به زیبایی بهشت و به ترسناکی جهنم است / ابعاد مرگ کولبرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، یوسف اسدی نماینده مردم کردستان در شورای عالی استان‌ها صبح امروز در سیزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در ساختمان قدیم مجلس برگزار شد با بیان اینکه طبیعت همیشه در کنار دست مردم کردستان بوده و در میان کوه‌ها رزق و روزی یافته‌ایم، گفت: افسوس که کوه‌های کردستان میعادگاه عاشقان طبیعت نیست و معبر پاهای خسته کولبرانی شده که برای زنده ماندن به مبارزه تبعیض می‌روند.

وی در شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه مرزنشینان فقط به خاطر تسلیم نشدن  در برابر مرگ کولبری می‌کنند، اظهار کرد: مرگ کولبران صرفا جبر جغرافیا نیست بلکه نتیجه نگاه تبعیض آمیز به جغرافیای زندگی آن‌ها است.

اسدی تصریح کرد: زیباترین و دلرباترین کوه‌های کردستان محل تردد کولبران شده و این در  حالی است که این ظرفیت پتانسیل‌های زیادی برای جذب گردشگر دارد.

نماینده مردم کردستان با بیان اینکه اگر تمام بودجه دنیا را صرف ساخت کوهی همچون دالاهو یا سیروان کنند نمی‌توانند مانند آن را بسازند گفت: سوال اینجاست که خدا این همه نعمت را به کردستان داده و چرا مسئولان با برنامه‌ریزی از آن استفاده نمی‌کنند؟

وی با بیان اینکه خبر مرگ یک کولبر به معنای گرگ و میش شدن یک انسان با غیرت برای امرار معاش خانواده‌اش است، تصریح کرد: مرگ کولبران معنایی جز ناعدالتی، مرگ انسانیت و افول وجدان ندارد.

اسدی با بیان اینک اثرات بیکاری فراتر از حوزه‌های اقتصادی رفته و حوزه‌های اجتماعی هم به چالش کشیده است، اظهار کرد: بی توجهی به چنین پدیده شومی عواقب جبران ناپذیری را برای کردستان و ایران خواهد داشت.

نماینده مردم کردستان با بیان اینکه از دولت انتظار دارم به جای پیش کشیدن مسائل کم اهمیت مسائل بیکاری را مورد توجه قرار دهد،گفت: استان محروم کردستان پذیرای بیشترین افراد غیر بومی در ادارات است و حتی راننده و آبدارچی و نیروی خدمات را از سایر نقاط کشور به کردستان آورده‌اند.

وی با اشاره به اینکه سدها در کردستان بدون هیچ مشکلی در بودجه ساخته می‌شوند، اظهار کرد: ولی برای جاده، کارخانه‌، فرهنگ و هنر این دیار همیشه مشکل وجود دارد و اداره ای که توانست سدهای عظیمی را بسازد قطعا می‌تواند جاده‌های کردستان را هم بسازد.

اسدی با بیان اینکه ایجاد موانع غیر اصولی برای شایستگان کرد و اهل سنت جهت تصدی مناصب‌ تصمیم سازی یک عمل سلیقه‌ای بر خلاف قانون اساسی است، تاکید کرد: سکان‌داری افراد ناشایست در استان نتیجه ادامه این وضعیت است؛ کردستان همواره در حال خالی شدن از ظرفیت‌های انسانی‌اش است.

نماینده مردم کردستان با بیان اینکه وجود فساد اداری در لایه‌های مختلف جامعه موجب بی‌اعتمادی مردم شده است، افزود: بالاترین سطح بی اعتمادی در سطح جامعه بی اعتمادی‌های چهارگانه است که شامل بی‌اعتمادی مردم به دولت، بی‌اعتمادی دولت به مردم، بی‌اعتمادی مردم به یکدیگر و بی‌اعتمادی اجزای حاکمیت به یکدیگر است.

وی با بیان اینکه جاده‌های کردستان قتلگاه‌هایی بیش نیستند، اظهار کرد: جاده‌های کردستان به زیبایی بهشت و به ترسناکی جهنم هستند و با وجود اینکه استان کردستان با  ۴ استان غرب کشور هم مرز است با هیچ یک استان‌های همجوار جاده دو بانده ندارد و هر دولتی که سرکار می‌آید با وعده رسیدگی به مشکلات و تمطع از آرای مردم وعده می‌دهد که مشکلات حل شود و بعد وعده‌ها را فراموش کند.

اسدی تصریح کرد: مدارس شهر و روستاهای کردستان به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور وضعیت وخیمی دارد و وضعیت سرانه‌های آموزشی آن اسفناک است.

نماینده مردم کردستان افزود: طی کیلومترها مسیر برای رسیدن به مدرسه، کمبود امکانات آموزشی و ادامه تحصیل در مدارس آموزشی و دوری از خانواده تنها بخشی از سختی‌های تحصیل در مناطق محروم کردستان است.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۲۷ دی ۱۳۹۷
احسنت...
آخرین اخبار