آثار هنری از خلاقیت بی بهره اند

مسئول خانه کاریکاتور کرمانشاه گفت: فقدان خلاقیت در اکثر عرصه های هنری ملموس است .

آثاری هنری از خلاقیت بی بهره اندبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛ دوست محمد  مسئول خانه کاریکاتور  کرمانشاه گفت:فقدان خلاقیت در اکثر عرصه های هنری ملموس است در پرورش خلاقیت عوامل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و محیطی هم میتواند تاثیر گذار باشد.

بشیر نظری طراح، نقاش و مدرس دانشگاه  با اشاره به شعار هانیبال الخاص با محوریت تمرین و ممارست گفت: پر کاری و تمرین زیاد در کنار تفکر می تواند منجر به خلاقیت و نوآوری شود.

 نظری در ادامه به اصول اساسی اشاره کرد که می تواند در رشد و پرورش خلاقیت تاثیر گذار باشد.

 فریبرز عباسیان طراح، گرافیست و مدرس دانشگاه نیز با اشاره به اینکه خلاقیت یک موضوع علمی است و باید چارچوب آن را مطرح کنیم، یادآور شد: اگر فقط به تجربیات و یافته های شخصی اکتفا کنیم، شاید اطلاعات نادرستی به مخاطبین انتقال دهیم.

وی تکنیک هایی همچون جانشینی، ترکیب، اقتباس، تغییر دادن، اصلاح و بزرگ کردن، حذف، کاهش و غیره را بعنوان راه هایی برای پرورش خلاقیت در هنرمندان برشمرد.

 مهرداد نوری طراح و نقاش ضمن اشاره به تجربه و پشتکار فراوان در زمینه نقاشی و آموزش در سبک های رئالیسم ، ابستره  گفت: با تمرین زیاد و اتود زدن مداوم با هر ابزار و متریالی می شود به اصل خلاقیت دست یافت.

 

نشست تخصصی "خلاقیت و راه های پرورش آن در هنرهای تجسمی در سالن همایش های حوزه هنری کرمانشاه به کار خود پایان داد. 

انتهای  پیام/ز


پر کاری و تمرین زیاد  منجر به خلاقیت و نوآوری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار