تجلیل از مدیران، معاونان و معلمان شاخص آموزشی و علمی در اراک

در همایشی در اراک از مدیران، معاونان و معلمان شاخص آموزشی و علمی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  دومین همایش برنامه علمی و آموزشی با عنوان خلق محیط یادگیری کارآمد به همت حوزه معاونت اموزش متوسطه‌ مدیریت آموزش و پرورش ناحیه دو اراک برگزار و در این همایش از مدیران، معاونان و معلمان شاخص در زمینه‌های آموزشی و علمی تجلیل شد.

تلخابی عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تهران و سخنران این همایش با اشاره به اینکه چرا باید به محیط یادگیری کارآمد توجه داشت، گفت: باید دانش آموزان در مدرسه‌ها چیزی را فرا بگیرند که بتوانند مسائل خود را حل کنند.

تلخابی با بیان اینکه معلمان نقششان این است که مطالبات مردم از تعلیم و تربیت را تغییر دهند، افزود: نقش اولیا در تربیت مهم است و تربیت قابل برون سپاری نیست و والدین نباید احساس کنند دانش آموز برای فراگیری زبان، ورزش و... به محیطی غیر از مدرسه نیاز دارد.

وی با ذکر این موضوع که اولین رسالت محیط تربیتی مراقبت از سلامت و هدایت رشد کودکان است اضافه کرد: باید مراقب سلامت تفکر دانش آموزانمان باشیم و بدانیم که تربیت تغییر آدم‌ها نیست بلکه نهادینه کردن مسیر رشد است.

عضو هیات علمی دانشگاه فرهنگیان تهران ادامه داد: برای سلامت تفکر باید در سیستم آموزشی کشور و در مدارس تغییر کارکرد به وجود بیاید، به طور مثال در محیط آموزشی فعالیت‌ها بر‌اساس معلمان و تمام شدن کتاب‌های درسی حایز اهمیت است و رقابت و تلاش برای پیروزی شکل میگیرد در صورتی که در محیط یادگیری فعالیت نقش کودکان، تحقیق یادگیری عمیق و معنادار و همکاری و مشارکت اجتماعی حایز اهمیت است.

تجلیل از مدیران، معاونین و معلمین شاخص آموزشی و علمی در اراک

انتهای پیام / ج

دومین همایش برنامه علمی و آموزشی با عنوان خلق محیط یادگیری کارآمد در اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.