وزیر صمت:

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدی

رحمانی از پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تامین نقدینگی واحد‌های تولیدی که کالای آن‌ها در بازار فروش دارد، خبر داد.

پرداخت ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحد‌های تولیدیبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شاتا رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره جزئیات برنامه دولت برای تامین سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی گفت: اولویت دولت، حفظ سطح فعلی تولید و اشتغال است که تولیدکنندگان برای حفظ این شرایط با مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش مواجه هستند.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای حل این مشکل گفت: با دستور رئیس جمهور، وزارت صنعت، معدن و تجارت کمیته‌ای با بانک مرکزی تشکیل داد که بر اساس برآورد این کمیته، مقرر شد علاوه بر ظرفیت‌های موجود، ۴۰ هزار میلیارد تومان نیز در قالب سرمایه در گردش، توسط نظام بانکی تامین شود و در اختیار واحد‌های تولیدی قرار گیرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره اولویت بندی پرداخت این تسهیلات افزود: واحد‌هایی که کالای آن‌ها در بازار فروش دارد یا کالاهایشان صادراتی است، در اولویت قرار دارند. همچنین واحد‌هایی که تعداد نیروی کار در آن‌ها بالا است و یا محصول‌شان مواد اولیه دیگر محصولات است نیز در اولویت دریافت تسهیلات هستند.

رحمانی با اشاره به مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات افزود: شرایط بازپرداخت با توجه به نوع فعالیت واحد‌های تولیدی و محصولی که تولید می‌کنند، متفاوت خواهد بود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت فعال شدن واحد‌ها با ظرفیت غیرفعال را دیگر هدف پرداخت این تسهیلات دانست و تاکید کرد: در کنار اجرای این برنامه، طرح‌های بهین یاب، تبصره ۱۸ بودجه و اشتغال روستایی نیز ادامه خواهد داشت و دولت مصمم است از هر طریق ممکن اشتغال و تولید را حفظ و بازار داخلی را تقویت کند.

رحمانی درباره مشکل در تحویل خودرو‌ها توسط خودروسازان گفت: در چند ماه اخیر، قطعه سازان با مشکلاتی مواجه شدند و در نتیجه تولید خودرو نیز افت کرد؛ اما با حمایت دولت و همت قطعه سازان روند نزولی تولید متوقف و روند صعودی شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تعهدات خودروسازان به دولت برای تحویل خودرو‌ها افزود: به خودروسازان دستور داده شده که ۸۰ درصد از تولید روزانه خود را به اجرای تعهداتشان اختصاص بدهند.

 رحمانی ادامه داد: همچنین درباره خودرو‌هایی که به دلیل تحریم، قطعات آن‌ها وارد نمی‌شود، مقرر شد که معادل سازی کنند و خودرو‌هایی را که امکان تولید دارند و مشخصات آن‌ها نزدیک به خودروی ثبت نامی است، تحویل بدهند.

وی با بیان اینکه، صنعت خودرو کشور از صنایع مادر است، تاکید کرد: البته این صنعت در حال حاضر مشکلاتی دارد و از مردم عزیز کشور که با وجود مشکلات در این شرایط با ما همراهی می‌کنند، تشکر می‌کنم.

همچنین  رحمانی درباره برنامه دولت برای کاهش قیمت خودرو‌ها گفت: با افزایش تولید خودرو، قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند که همین امروز هم این روند آغاز شده است. بنده نیز دستور داده ام که خودروسازان با افزایش تولید، عرضه را افزایش دهند که مانند گذشته، شاهد بازار سیاه نباشیم.

انتهای پیام/

خودروسازان مکلفند ۸۰ درصد از تولید روزانه خود را به اجرای تعهداتشان اختصاص بدهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Pakistan
ناشناس
۲۰:۳۹ ۲۷ دی ۱۳۹۷
نرخ ماشین های داغونشون روز به روز بالاتر میره اون وقت دولت داره ازشون حمایت میکنه.بیاین یه فکری به حال اونایی بکنید که پولاشون رو با کلی بدهکاری دددن دست این ها الانم تحویل ندادن هیچ!قیمت رو هم برای امثال ما بالا میبرن!به چه قیمتی؟چرا به حال ما کاری نمیکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۷ دی ۱۳۹۷
به خودرو سازهاکمک مالی نکنین چون اینها هر هفته افزایش قیمت میدند دائما هم نالان هستند .
آخرین اخبار