خبرنگار وال استریت ژورنال:

کانال مالی ویژه اروپا با ایران ۲ یا ۳ هفته دیگر در فرانسه ثبت می‌شود

خبرنگار وال استریت ژورنال با انتشار توئیتی، جزئیات جدیدی را درباره سازوکار مالی ویژه میان ایران و اتحادیه اروپا فاش کرد.

کانال مالی ویژه اروپا با ایران ۲ یا ۳ هفته دیگر در فرانسه ثبت می‌شودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «لارنس نورمن»، خبرنگار وال استریت ژورنال، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود نوشت: منابع می‌گویند انتظار می رود کانال مالی ویژه اروپا با ایران طی دو تا سه هفته آینده ثبت شود. این کانال در فرانسه ثبت می شود و یک بانکدار بلندپایه آلمانی مدیریت آن را برعهده خواهد داشت. انتظار می رود انگلیس به عنوان سهام دار به این جمع ملحق شود.

در ادامه این توئیت آمده است: چندین کشورمی گویند امیدوارند شرکت‌های داخلی در این طرح مشارکت کنند. در نتیجه برخلاف برنامه‌ریزی قبلی، در نشست دوشنبه هفته آینده وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا تصمیمی درباره ایران و کانال پرداخت‌های مالی اتخاذ نمی‌شود. پیش‌نویس این نشست هنوز بین وزرا توزیع نشده است و آنها منتظر کانال ویژه مالی با ایران هستند. اما احتمالا این تصمیم در یک نشست بدون حضور وزاری امور خارجه در هفته‌های آینده اتخاذ می شود.

این توئیت می‌افزاید: یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا نیز تایید کرد تصمیم‌گیری درباره ایران به زمان ثبت و آغاز به کار کانال مالی موکول می‌شود. بنابراین پس از این اتفاقات، تصمیم‌گیری درباره ایران و کانال ویژه مالی بلافاصله تایید می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار