تاریخچه جدایی کودکان مهاجر از والدینشان در مرز آمریکا به ۲۰۱۷ باز می‌گردد

بر اساس یک گزارش، جدایی کودکان مهاجر از والدینشان در مرز آمریکا از ۲۰۱۷، یعنی پیش از آنکه افشای آن رسوایی به بار بیاورد آغاز شده بود ولی آماری در این‌باره وجود نداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، گزارشی رسمی که روز پنجشنبه در آمریکا منتشر شد، اعلام می‌کند جدایی کودکان مهاجر از والدینشان از سال ۲۰۱۷ -یعنی پیش از آنکه افشای آن رسوایی به بار بیاورد- آغاز شده بود و هزاران کودک دیگر را علاوه بر آن‌هایی که تاکنون برآورد شده‌اند، شامل می‌شود.

این گزارش که سرویس‌های بازرس کل وزارت بهداشت آن را تهیه کردند، می‌افزاید از آنجا که پایگاه مرکزی داده‌ها در این خصوص وجود ندارد، تعداد کودکانی که در مجموع قربانی این سیاست شده‌اند به طور دقیق مشخص نیست.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بهار گذشته سیاست «تحمل صفر» را در قبال مهاجران غیرقانونی به اجرا گذاشت که به جدایی خانواده‌های مهاجر زیادی منجر شد. وضع غم‌انگیزی که این اقدام برای این خانواده‌ها رقم زد، خشم عمومی را برانگیخت که حتی به صفوف جمهوری‌خواهان نیز سرایت کرد.

ماه ژوئن، رئیس جمهور میلیاردر جمهوری‌خواه آمریکا دستور داد به این سیاست پایان داده شود و ۲۸ ژوئن (۲۰۱۸)، یک قاضی دستور بازگرداندن این کودکان را به والدینشان صادر کرد. مقامات سپس کمی بیش از ۲۷۰۰ کودک را که باید نزد والدینشان بازمی گشتند، شناسایی کردند.

 اما به گفته تهیه‌کنندگان این گزارش، جدا کردن خانواده‌ها از تابستان ۲۰۱۷ آغاز شده بود. هزاران کودک جدا شده از والدینشان در ساختار‌هایی که برای کودکان خارجی در نظر گرفته شده بود، اسکان داده شده بودند. از آنجا که این کودکان در تاریخ ۲۸ ژوئن دیگر در بازداشت نبودند، هرگز در آمار به حساب نیامدند.

در مورد آن‌هایی که هنوز در این مراکز نگهداری می‌شدند، مقامات کار سختی برای سرشماری آن‌ها داشتند.

بر اساس این گزارش، به علت نبود سیستمی متمرکز، آن‌ها مجبور بودند به ۶۰ پایگاه داده مختلف مراجعه کنند و نخستین فهرست شامل ۳۶۰۰ اسم بود. نزدیک به یک هزار اسم، برای رسیدن به فهرست رسمی خط خورد به ویژه به این علت که مربوط به کودکانی بود که به تازگی از این مراکز خارج شده بودند یا به این علت که به تازگی از دیگر اعضای خانواده‌شان (برادر، خواهر و غیره) جدا شده بودند و نه از پدر و مادرشان.

کوری بوکر، سناتور دموکرات، در واکنش توئیتری به انتشار این گزارش استعفای کرستن نیلسن، وزیر امنیت داخلی آمریکا، را خواستار شد و توئیت او در تاریخ ژوئن ۲۰۱۸ اشاره کرد که در آن نوشته بود هیچگونه سیاست جدایی خانواده‌ها در مرز به اجرا گذاشته نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار