امام جمعه شیراز در قم مطرح کرد؛

ایستادگی در مسیر انقلاب باید مورد توجه باشد/انقلاب شهدای بزرگی چون شهید حججی تربیت کرد

حجت الاسلام دژکام گفت:باید ثبات قدم در مسیر انقلاب مورد توجه همه سیاستمداران،مردم و انقلابیون قرار بگیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، حجت الاسلام دژکام،امام جمعه شیراز  در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، اظهار کرد: مردم در حکومت نظام اسلامی بر سرنوشت خود مسلط هستند و با حضور در راهپیمایی‌ها و همچنین شرکت در انتخابات، مسیر حرکتی کشور را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در نظام جمهوری اسلامی همه موظف به نقش آفرینی در مسائل سیاسی و اجتماعی هستند وانقلاب اسلامی موفق است چون این انقلاب شهدای بزرگی چون شهید حججی را تربیت کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس با بیان اینکه در تحلیل انقلاب اسلامی نباید تنها به معیارهای مادی توجه کرد، ادامه داد: باید معیارهای معنوی مورد توجه قرار بگیرد چون مسیر حرکتی شهدا و انقلاب در مسیر دست یابی به مادیت نبوده بلکه ترویج معنویت در جامعه بوده است.

امام جمعه قم با بیان اینکه عزت و عظمت متعلق به خدا و مومنان است و انجام وظیفه در پیشگاه خدا، عزت ما را رقم می زند، بیان کرد: کسی که در مسیر خدا گام بردارد هرگز ذلیل نمی‌شود، در مواردی در انجام وظایف انقلابی خود کوتاهی کردیم و نتیجه این کوتاهی‌ها، برخی گرفتاری‌های امروز ماست.

دژکام با اشاره به دوران سیاه رژیم پهلوی عنوان کرد: همه حکومت قاجار و پهلوی را می‌توان در یک کلمه خلاصه کرد و آن کلمه ظلم و ظالم است و در این دوران مردم با ظلمی سخت دست به گریبان بودند که فریاد همه را بلند کرد.

وی با اشاره به برکات انقلاب اسلامی تصریح کرد: انقلاب بنیان‌های نظری، تفکر غربی را از بین برده است، اروپایی و آمریکایی به دنبال تسخیر دنیا بودند و این ادعا را داشتند که حرف آن‌ها، حرف آخر در دنیاست ولی امام خمینی و شهدای انقلاب، این بنیان تفکر غربی را به هم زدند.

نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس با تاکید بر اینکه انتخاب انسان‌های عادل، صالح و کارآمد در انتخابات توسط مردم نوعی تکلیف است، افزود: باید از این حق گزینش گری در راستای انتخاب افراد شایسته برای خدمت به مردم استفاده شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: ایستادگی در مسیر انقلاب باید مورد توجه باشد، عده ای ادعای انقلابی گری داشتند ولی در مسیر تحولات پس از انقلاب و با گذشت زمان تغییر موضع دادند که باید ثبات قدم در این زمینه مورد توجه همه سیاستمداران، مردم و انقلابیون قرار بگیرد.

انتهای پیام / ش

سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.