شادلو در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نیازی به واردات سیب نداریم/ افزایش ۳۰ درصدی تولید مرکبات

یک مقام مسئول گفت: با توجه به میزان تولید سیب درختی نه تنها نیازی به واردات نداریم، بلکه مازاد بر نیاز کشور باید صادر شود.

نیازی به واردات سیب نداریم/ افزایش ۳۰ درصدی تولید مرکباتمجتبی شادلو عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه کمبود سیب درختی برای شب عید صحت ندارد، اظهار کرد: اگرچه تولید سیب درختی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است، اما با این حال ذخیره مانده در انبارها بیش از ۴۰ درصد مازاد بر مصرف داخل است که باید صادر شود.

وی افزود: هم اکنون متوسط تولید سیب در ۱۰ سال گذشته ۲ برابر نیاز داخل است. اُفت ناچیز سرمازدگی در فروردین ماه امسال،  برای بازار داخل مشکلی ایجاد نکرده است و صادرات محصول به سبب تکمیل زنجیره تولید باید انجام شود نباید به خاطر حداقل دلایل اُفت تولید،  بازارهای صادراتی را از دست داد.

شادلو از افزایش ۳۰ درصدی تولید مرکبات خبر داد و گفت: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی و تلاش باغداران، میزان تولید مرکبات نسبت به سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.


بیشتر بخوانید: قیمت پرتقال شب عید ۳۱۰۰ تومان اعلام شد/نرخ سیب هنوز مشخص نیست


این مقام‌مسئول با اشاره به ضرورت صادرات مرکبات بیان کرد:  فقدان  صادرات مرکبات و نبود بازار مناسب منجر به افزایش ضایعات و ضرر و زیان باغداران خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته افزایش تولید سیب منجر به کاهش قیمت شد، در حالیکه امسال افزایش هزینه تمام شده و جو روانی ناشی از سرمازدگی و تورم بر قیمت تاثیر گذار بوده است.

عضو هیات مدیره اتحادیه باغداران با اشاره به اینکه جای هیچ گونه نگرانی مبنی بر کمبود و نوسان قیمت در بازار شب عید وجود ندارد، اظهار کرد: با توجه به ذخایر مناسب سیب و مرکبات مانده در انبارها، کمبود و نوسان قیمت محصول در بازار وجود نخواهد داشت، به علت مازاد تولید و ذخیره سیب، نیازی به واردات نداریم.

شادلو در پایان با اشاره به اینکه نرخ مصوب پرتقال تنظیم بازار شب عید  از سوی سازمان تعاون روستایی اعلام شده است، تصریح کرد: با توجه به برآوردهای اولیه و پیشنهاد کارشناسان، به زودی نرخ مصوب سیب درختی تنظیم بازار  از سوی سازمان تعاون روستایی به عنوان متولی امر اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کمبود سیب درختی برای شب عید صحت ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
نداریم که آنقدر گرونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۳۰ دی ۱۳۹۷
واقعا امسال سال پرتقال بود خدایا شکرت والا از بی ویتامین سی ای میمردیم
آخرین اخبار