مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: ادبیات و هنر فطرت الهی و انسانی را برجسته تر می کنند و از این رو است که می گویند هرچه از دل بر آید بر دل نشیند .

همایون قنواتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند که با حضور شاعران داخلی ، بین المللی و جمع کثیری از علاقمندان به حوزه ادبیات در محل سینما مهر آبادان برگزار شد  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، ضمن قدردانی از حضور شعرای داخلی و بین المللی در این مراسم ، گفت: امیدوارم این ایام که در شعر و ادب تنفس و گفتگو کردیم و اشعار زیبایی از شاعران محترم شنیده شد بر همه مبارک و تاثیر گذار بوده باشد .

وی  افزود: فرهنگ و هنر است  که به هر جامعه انسانی  روح ، جان و تنفس می بخشد  پایه اعتقادات ، آئین و سنت های ما است و در روح و جان و ارتباطات ملی ،میهنی، قومی و انسانی ماندگار است  بر اساس فرهنگ و هنر پایه ریزی و تعریف می شود به همین دلیل است که رویداد های فرهنگی هنری هر قدر افزایش پیدا کند روی زندگی مردم تاثیر بهتری خواهند داشت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با قدردانی از برنامه ریزان و پایه گذاران جشنواره بین المللی شعر سپید منطقه آزاد اروند ، گفت: این عزیزان با همه سعی ،تلاش ،دغدغه و علاقه خود فرهنگ و ادب را گسترش می دهند و ما نیز در کنار آنها سهم خود را بجای می آوریم تا این اتفاق و رویداد مهم و بین المللی به نحو احسن صورت گیرد .

قنواتی  به حضور گسترده مردم و استقبال آنها از این برنامه در چهار روز برگزاری جشنواره اشاره کرد و افزود : این میزان استقبال مردم منطقه از برگزاری جشنواره در کمترین رویداد ادبی و شعری دیده می شود که نشان از قدردانی آنها نسبت به برگزار کنندگان جشنواره است و این حضور ما را دلگرم می کند .

وی  ادامه داد: سعی خواهیم کرد این جریان نوپا را هر سال تقویت کرده تا هر سال بهتر نسبت به سال گذشته برگزار گردد .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند افزود: برگزاری جشنواره بین المللی شعر سپید عربی در منطقه آزاد اروند باعث افتخار و غرور است برگزاری جشنواره ای درسطح بین المللی که در جهان معاصر امروز در جهان عرب شاید بی نظیر باشد .

قنواتی گفت: کشورما با سابقه ای که در حوزه فرهنگ و تمدن دارد همواره پیش قراول حرکت های فرهنگی  قابل توجه و قابل اعتنایی بوده است و امیدوارم این رفت و آمدها و رویدادهای فرهنگی به فهم و درک هرچه بیشتر از حوزه های تمدن کشورها کمک کند.

وی افزود:انسان ها در خیلی از مسائل با یکدیگر متفاوت هستند اما در یک اصل همه با هم مشترک می باشندو آن هم فطرت الهی و انسانی ،که در نهاد همه انسان ها وجود دارد ادبیات وهنر فطرت الهی و انسانی را برجسته تر می کنند و از این رو است که می گویند ؛هرچه از دل بر آید بر دل نشیند .

قنواتی در پایان از شاعران ایرانی و بین المللی حاضر دراین جشنواره قدردانی کرد و گفت : قدرهمه این لحظات وفضای فرهنگی که ایجاد شد را باید دانست .

در مراسم اختتامیه این جشنواره ،برنامه هایی چون ؛شعر خوانی و تقدیر از شعرا صورت گرفت .

هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند از روز سه شنبه 25 دیماه آغاز گردید و تا  جمعه 28 دیماه جاری که مراسم  اختتامیه آن برگزارشد ادامه داشت .

انتهای پیام/ د

هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.