نیویورک تایمز: بازداشت خبرنگار پرس تی‌وی به عنوان شاهد مطلع، اقدامی غیرمعمول است

نیویورک تایمز نوشت خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی‌وی ایران به عنوان شاهد مطلع بازداشت شده که این اقدامی غیرمعمول در رویه‌های قضائی آمریکاست.

­نیویورک تایمز: بازداشت خبرنگار پرس تی‌وی به عنوان شاهد مطلع، اقدامی غیرمعمول استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک تایمز نوشت: خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی وی ایران به عنوان شاهد مطلع در آمریکا بازداشت شده که این اقدامی غیرمعمول در رویه‌های قضائی آمریکاست.

این روزنامه افزود: مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه تلویزیونی پرس تی‌ وی، یکشنبه گذشته در آمریکا بازداشت شد، اما تاکنون اطلاعات بسیار اندکی درباره علت بازداشت وی منتشر شده است. او، روزنامه نگار آمریکایی الاصل است که برای تلویزیون دولتی ایران کار می‌کند و به عنوان شاهد مطلع در روند تحقیقات پرونده‌ای بازداشت شده که هنوز هیچ اطلاعی درباره ماهیت این پرونده و تحقیقات آن منتشر نشده است.

مرضیه هاشمی روز یکشنبه در فرودگاه سنت لوئیس بازداشت شد و اف بی آی او را به واشنگتن منتقل کرد. موضوع جالب توجه آن است که تا روز جمعه مقام‌های آمریکا بازداشت وی را تایید نکرده بودند. روز جمعه به دستور قاضی بریل‌ای هوول، از قضات منطقه کلمبیا اطلاعات اندکی درباره بازداشت وی منتشر شد. در بیانیه دادگاه منطقه کلمبیا درباره علت بازداشت مرضیه هاشمی گفته شده بود این روزنامه نگار پنجاه و نه ساله به عنوان شاهد مطلع بازداشت شده است و هیچ اتهامی ضد وی مطرح نیست. در این بیانیه گفته شد که او دو بار در دادگاه حاضر شده است. 

تاکنون اطلاعاتی درباره جزئیات تحقیقات فدرال که مرضیه هاشمی در ارتباط با آن‌ها بازداشت شده، منتشر نشده است. اف بی آی به عنوان عامل بازداشت او از روز اول به سؤالات و درخواست مطبوعات در این خصوص پاسخ نداده است. محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، آزادی سریع مرضیه هاشمی را خواستار شده است.

مرضیه هاشمی متولد نئواورلئان آمریکا و نام اولیه وی ملانی فرانکلین بوده است که دادگاه هم او را به همین نام در پرونده اش معرفی کرده است. حسین هاشمی، پسر وی به آسوشیتدپرس گفت او و خواهر و برادرانش هم برای حضور در دادگاه احضار شده اند. صدور حکم بازداشت برای شاهد مطلع اقدامی غیرمعمول است. این اقدام درباره افراد مطلع از یک پرونده جنایی زمانی انجام می‌شود که احتمال دارد فرد مطلع بخواهد از دسترس خارج شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار