مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور عنوان کرد؛

بروز ظرفیت‌های علمی حوزه نیازمند مهندسی علمی است

آیت الله اعرافی گفت: برای بروز ظرفیت‌های علمی حوزه باید مهندسی علمی شکل بگیرد، ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه قابل‌توجه است و سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار مبلغ از حوزه علمیه به سراسر کشور اعزام می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت‌الله علیرضا اعرافی  مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور پیش از ظهر امروز در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی که در دفتر مدیریت حوزه علمیه برگزار شدگفت:حوزه باید به رسالت مطالبه‌گری خود بیش از گذشته توجه داشته باشد.

وی با اشاره به طرح‌های تحولی حوزه اضافه کرد: بخش مهمی از طرح‌های تحولی حوزه قابلیت بازتعریف در شورای عالی انقلاب فرهنگی را دارد.

امام‌جمعه قم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در زمینه فضای مجازی بیان کرد: در این زمینه اقداماتی در سال‌های اخیر صورت گرفته است، مشکل اصلی حوزه عدم وجود مطالعات کلان و راهبردی در زمینه چشم‌انداز، مهندسی و بازشناسی ظرفیت‌های حوزوی است.

اعرافی گفت: ۱۵ بخش مهم اسناد حوزوی در سطح راهبرد‌های کلان تدوین‌شده است، بعد از تصویب اسناد جامع حوزوی، برنامه ۵ ساله حوزه با ۹۰۰ عنوان طرح از سال ۹۸ آغاز می‌شود که در حال حاضر ۱۰۰ پروژه ذیل اسناد جامع حوزه در حال اجرا است، برای حوزه در تراز انقلاب و امروز ۱۶ طرح تعریف و در چشم‌انداز آمده است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور اشاره کرد: هدف حوزه علمیه از ابتدای دوران جدید مدیریتی، جمع‌آوری مطالبات و انتظارات رهبری و مراجع تقلید بوده که در این زمینه بیش از ۱۰۰۰ طرح و برنامه جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: در کار ویژه‌های حوزه علمیه دستگاه‌های مختلف استانی مشارکت دارند، تدوین درختواره و کارگروه‌های ویژه آموزشی از دیگر طرح‌های در دست اجرا در سطح حوزه‌های علمیه بوده که بخش قابل‌توجهی از جامعه حوزوی را در برمی‌گیرد، احیای اسناد گذشته حوزوی و توجه ویژه به مسجد از نیاز‌های حوزه علمیه است.

امام‌جمعه قم با اشاره به ظرفیت‌های قم عنوان کرد : ۹۰ هزار نفر طلبه ایرانی و غیر ایرانی در حوزه علمیه قم مشغول تحصیل هستند، از بیش از ۱۳۰ کشور دنیا دانشجو و طلبه در استان قم وجود دارد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور تصریح کرد: فرماندهی جریان مذهبی و دینی کشور قم است، بیش از ۱۰ هزار استاد سطوح عالی حوزه در حوزه علمیه مشغول تدریس و تحصیل هستند، همچنین بیش از ۸۰ هزار طلبه از حوزه علمیه قم فارغ‌التحصیل شده است.

وی ادامه داد: برای بروز ظرفیت‌های علمی حوزه باید مهندسی علمی شکل بگیرد، ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه قابل‌توجه است و سالانه بین ۳۰ تا ۴۰ هزار مبلغ از حوزه علمیه به سراسر کشور اعزام می‌شود.

اعرافی با اشاره ظرفیت‌های ادبی حوزه علمیه تأکید کرد: بیش از ۱۰۰ مجله و نشریه به‌صورت مستمر توسط نهاد‌های مختلف حوزوی چاپ و تدوین می‌شود و در علوم عقلی و اسلامی قم محور شهر‌های اسلامی است.

انتهای پیام/ح

برنامه ۵ ساله حوزه با ۹۰۰ عنوان طرح سال ۹۸ آغاز می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار