برنامه‌های هفته هوای پاک در چهارمحال و بختیاری

برنامه‌های هفته هوای پاک در استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، شهرام احمدی مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه‌های هفته ملی هوای پاک، با هدف فرهنگ سازی و جلب مشارکت همگانی در این زمینه و با تشکیل ستاد برگزاری، در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های امسال این هفته، همزمان در سراسر کشور از امروز شنبه ۲۹ دی ۹۷ برابر با روز ملی هوای پاک، تا پنج شنبه آینده ۴ بهمن و با شعار «هوای پاک، مسئولان، مردم» اجرا خواهد شد.

احمدی اضافه کرد: نواختن زنگ هوای پاک در یکی از مدارس منتخب استان بمنظور توجه به آموزش و فرهنگ سازی در سنین کودکی و نوجوانی و ایجاد باور ذهنی جهت حفاظت از محیط زیست در بین دانش آموزان و تبیین نقش مدارس در این زمینه، از برنامه‌های روز ملی هوای پاک است.

وی، برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت سبز ویژه کارمندان ادارات، مسابقات نقاشی و روزنامه دیواری با موضوع هوای پاک در مدارس، اجرای برنامه‌های خلاقانه، همایش‌های پیاده روی، تبلیغات محیطی، شناسایی منابع و صنایع آلاینده و آموزش صاحبان آنها، آموزش‌های شهروندی و جلب مشارکت‌های مردمی و تشکل‌های زیست محیطی در راستای هوای پاک را از دیگر برنامه‌های این هفته در چهارمحال و بختیاری برشمرد.

به گفته احمدی؛ روزشمار برنامه‌های هفته ملی هوای پاک در سال جاری به شرح زیر است:

- شنبه ۲۹ دی؛ رسانه، آموزش، هوای پاک
- یکشنبه ۳۰ دی؛ نوآوری، خلاقیت، هوای پاک
- دوشنبه اول بهمن؛ قانون، هوای پاک
- سه شنبه ۲ بهمن؛ حمل و نقل پاک، هوای پاک
- چهارشنبه ۳ بهمن؛ صنعت، منابع آلاینده، هوای پاک
- پنج شنبه ۴ بهمن؛ خانواده، مشارکت مردمی، هوای پاک

۲۹ دی‎ماه به عنوان «روز هوای پاک» نامگذاری شده است.

انتهای پیام/ن

برنامه های هفته هوای پاک با شعار هوای پاک، مسئولان، مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار