واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانه

فیلمی از هنرنمایی یک بانوی نوجوان در گود زورخانه و پیش چشم پهلوانان بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانهبه گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در یکی از زورخانه‌های استان کرمان یک بانوی باستانی کار به اجزای هنر‌های باستانی و پهلوانی پرداخت و این اتفاق در جمع آقایان و ورزشکاران مرد بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت.

پس از پیگیری‌های لازم از فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای سید عبدالله سجادی نایب رئیس این فدراسیون ماجرا را بدین شکل تشریح کرد: این اتفاق در یکی از شهر‌های کرمان افتاده است. بانوی مورد نظر فرزند یکی از ورزشکاران همان زورخانه بوده و با وجود اینکه با حجاب کامل در گود زورخانه حضور یافته و به اجرای هنر‌های فردی باستانی پرداخته است، اما این اتفاق خلاف قانون بوده است و با عوامل این اتفاق برخورد لازم انجام شده است.

او ادامه داد: قرار است که ورزش باستانی برای بانوان ایران دایر شود و مقدمات این کار انجام شده است، اما هنوز مجوزی برای این موضوع صادر نشده است و در صورتی که مجوز هم صادر شود نباید بدین شکل و به صورت مختلط ورزش انجام شود. در حال حاضر فیلم‌های آموزشی را برای آشنایی بانوان با این ورزش تهیه کردیم که تا پایان سال توزیع می‌شود و بانوان می‌توانند با خرید این فیلم‌ها در منزل به انجام حرکات ورزشی پهلوانی بپردازند و با هزینه خیلی کم ورزش کنند.

واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانه

سجادی تصریح کرد: هر زمان که به صورت قانونی و با مجوز بتوانیم حضور بانوان در این ورزش را داشته باشیم به طور حتم سالن‌هایی را برای ورزش پهلوانی بانوان تجهیز می‌کنیم تا در فضایی که تنها بانوان حضور دارند و مختص به آن‌ها است این ورزش سنتی ایران پیگیری شود.

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: با توجه به اینکه فدراسیون این رشته ورزشی به سلامت بانوان ما کمک می‌کند در تلاش هستیم تا با ارائه فیلم‌های آموزشی، بانوان ما ابتدا در منزل این ورزش را دنبال و در صورت موافقت و دریافت مجوز قانونی در فضای مخصوص به خود فعالیت و تمرین کنند.

ورزش باستانی و پهلوانی از جمله رشته‌هایی است که روح جوانمردی و متانت و ادب و پایبندی به اصول دینی آن را از دیگر ورزش‌ها مجزا کرده است و تنها دلیلی که برای قداست این رشته نسبت به دیگر رشته‌های ورزشی قائل می‌شوند همین موارد است. استفاده از کلام خدا، نام ائمه اطهار و استعانت از مولای موحدان امیر مومنان در کنار رعایت موازین شرعی شاخصه پهلوانان در ورزش زورخانه‌ای است که باید مراقب اینگونه رفتار‌های نفهمیده و نسنجیده باشیم تا مبادا این قداست با یک اشتباه از بین برود.


بیشتر بخوانید: صادق‌زاده: پهلوانی به اسم نیست، باید دستگیر مردم بود


انتهای پیام/

اظهارات سجادی درباره حضور بانو نوجون در زورخانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۹ دی ۱۳۹۷
خب خدا رو شکر یکی از بزرگترین مشکلات روز کشور سریع حل و فصل شد . خدایا شکرت
آخرین اخبار