برنامه مدارس مروج سلامت، نظامی برای ارتقای سلامت دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: برنامه مدارس مروج سلامت، نظامی برای ارتقای سلامت دانش آموزان است که منجر به توانمندسازی مردم و دانش آموزان برای نیل به زندگی سالم است.

برنامه مدارس مروج سلامت، نظامی برای ارتقای سلامت دانش آموزان استرستم زاد مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام در گفتگو با خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام، گفت: برنامه مدارس مروج سلامت، نظامی برای ارتقای سلامت دانش آموزان است و منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندسازی مردم و دانش آموزان برای نیل به زندگی سالم است که از سال ۸۶ در کشور با مشارکت فعالانه اولیای مدارس، اولیای دانش آموزان و دانش‌آموزان در حال اجراست.

رستم زاد افزود:در مدارس مروج اقداماتی همچون ارزیابی‌های دوره‌ای برای دانش آموزان طبق بسته‌های خدماتی انجام می‌شود و در همین راستا، شاخص‌ها و اطلاعاتی در زمینه پایش، ارزش‌یابی و رتبه‌بندی این مدارس به دست می‌آید.

وی ادادمه داد:در این مدارس الگوهای تغذیه دانش‌آموزان با رویکرد پایگاه تغذیه سالم بهبود می‌یابد همچنین از رفتارهای مخاطره آمیز دانش آموزان پیشگیری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام  گفت: این مدارس رویکرد توانمندسازی در زمینه مراقبت از خود و ارتقای فرهنگ خود مراقبتی در دانش آموزان را دارند همچنین آموزش همسانان و همسالان که منجر به افزایش ظرفیت‌ها و توانمندی‌سازی جامعه، سالم زیستن، سالم کار کردن و آموزش با کیفیت می‌شود، از دیگر رویکردهای این مدارس هستند.

 

انتهای پیام/با

 

مدارس مروج  رویکرد توانمندسازی در دانش آموزان  دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.