رئیس کل بیمه مرکزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

پرداخت حق بیمه برای هر فرد را تکذیب می‌کنم/ صدور بیمه شخص ثالث بر اساس عملکرد رانندگان

سلیمانی، گفت: اینکه هر فرد برای بیمه شخص ثالث مبلغ جداگانه‌ای باید پرداخت کند صحت ندارد.

پرداخت حق بیمه برای هر نفر را تکذیب می‌کنم/ صدور بیمه شخص ثالث بر اساس عملکرد رانندگانغلامرضا سلیمانی، مدیر کل بیمه مرکزی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به شایعات مطرح شده درباره قانون جدید بیمه شخص ثالت در کشور،  اظهار کرد: در فضای مجازی خبری مبنی بر اینکه بیمه شخص ثالث برای فرد صادر می‌شود نه برای خودرو مطرح شده که موجب ایجاد شبهاتی برای عموم جامعه شده است و مردم تصور می‌کنند باید برای هر نفر بیمه جداگانه پرداخت شود.

وی افزود: این مطلب صحیح نیست و آن را رسما تکذیب می‌کنم، ماده ۱۸ تبصره ۱ قانون مربوط به جبران خسارت بیمه شخص ثالث تا پایان برنامه ششم توسعه موظف است، بیمه را براساس شرایط راننده صادر کند. در واقع قانون تغییر خاصی نکرده و تنها جهت گیری بر اساس عملکرد راننده خواهد بود.

مدیر کل بیمه مرکزی بیان کرد: این تغییر هم برای بیمه گران مفید بوده و هم جلوی زیان‌ده شدن شرکت‌های بیمه‌ای را می‌گیرد، در واقع در تلاش ایجاد نظم و برطرف شدن گره‌هایی نظیر ترافیک و خسارات وارده به خودرو و افراد هستیم.

وی ادامه داد: این که می‌گوییم بیمه نامه باید به اسم اشخاص صادر شود بیانگر این است که به سمت قانونمند شدن افراد برای استفاده از وسایل نقلیه به نام خود هستیم، این در حالی است که در کشور‌های دیگر افراد تنها حق رانندگی با خودرویی را دارند که به نام خودشان باشد، اما در ایران این‌گونه نبوده و اعضای یک خانواده از یک وسیله نقلیه استفاده می‌کنند و آن را به اقوام و آشنایان قرض می‌دهند که موجب بروز اتفاقات خطرناک و جبران ناپذیری می شود.

سلیمانی تاکید کرد: اینکه هر فرد برای بیمه شخص ثالث مبلغ جداگانه‌ای باید پرداخت کند صحت ندارد، بلکه صاحب وسیله نقلیه به هنگام عقد قرارداد بیمه، باید تعداد افراد تحت پوشش که عمدتا خانواده این فرد هستند را در قرارداد قید کند تا در هنگام بروز خسارت، این افراد هم شامل بیمه باشند.

هر خودرو یک بیمه خواهد داشت منتهی با تغییراتی موجب می‌شود جامعه با نظم‌تر و رانندگان خوب هزینه کمتری برای بیمه شخص ثالث پرداخت کنند، این عمل در نهایت موجب برقراری عدالت اجتماعی خواهد شد.

انتهای پیام/

راننده خودرو باید تعداد سرنشینان دایم برای بیمه را تعیین کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۴۴ ۲۵ آبان ۱۳۹۸
چه بگویم
-
عباس گودرزی
۰۹:۱۳ ۳۰ دی ۱۳۹۷
سلام چرا تخفیف فقط تا هفت سال و 70% در نظر گرفته می شود ؟ حداقل بعد از 7 سال تخففیف به ازای هر سال بیشتر 5% نیز تخفیف در نظر گرفته شود . فردی که هیچگونه استفاده ای نکرده نباید چوب سهل انگاران را بخورند. از رانندگان مصرف کننده بستگی به نوع تصادف حق بیمه بیشتری دریافت کنند
United States of America
محمد
۲۰:۳۱ ۲۹ دی ۱۳۹۷
مدیر کل بیمه مرکزی بیان کرد: این تغییر هم برای بیمه گران مفید بوده و هم جلوی زیان ده شدن شرکت‌های بیمه‌ای را می‌گیرد،
ممنون آقای مدیر کل از این واضح تر نمی شد گفت که فقط به فکر بیمه ها ( خودتون ) هستید مردم کیلویی چند ؟
آخرین اخبار