بومیان آمریکا علیه بی‌عدالتی تظاهرات کردند

یک هزار عضو جوامع بومی آمریکا در واشنگتن علیه بی‌عدالتی تظاهرات کردند و از مقامات خواستند حقوق آن‌ها را محترم بشمارند.

­به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک هزار عضو جوامع بومی آمریکا جمعه در واشنگتن علیه بی عدالتی تظاهرات کردند و از مقامات خواستند حقوق آن‌ها را محترم بشمارند. سازمان دهندگان این تظاهرات از ائتلاف موسوم به «جنبش مردمان بومی»، محدودیت‌ها در دسترسی به حق رأی دادن، جدایی خانواده‌ها از طریق دیوارکشی یا مرزها، قاچاق انسان و خشونت پلیس و نظامیان که آن‌ها قربانی اش هستند را محکوم کردند.

بومیان آمریکا علیه بی‌عدالتی تظاهرات کردند

بومیان آمریکا علیه بی‌عدالتی تظاهرات کردند

مالیا سیمون ۲۰ ساله و عضو قبیله ناواجوس که سرزمین آن‌ها در محدوده چهار ایالت جنوب غربی آمریکا واقع است، اعلام کرد: «آب ما آلوده است و هیچکس کاری نمی‌کند، زنان ناپدید یا کشته می‌شوند و پلیس آن را پیگیری نمی‌کند.» جوامع بومی همچنین محدودیت‌ها برای سفر و جابجایی را در شرایطی که بسیاری از آن‌ها در کشور‌های مختلف زندگی می‌کنند، محکوم کردند.

جوی مورالس، عضو قبیله پیجائو کلومبی اعلام کرد: «مرز‌ها توسط مهاجران ایجاد شده اند، ما آن‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.» در آمریکا، بومیان آمریکایی تبار بخشی از فقیرترین مردم هستند و به ویژه از تعطیلی اداره‌های فدرال که از نزدیک به یک ماه پیش ادامه دارد، رنج می‌برند.

کانت هرت، زنی از قبیله وینباگو در نبراسکا اعلام کرد: «بسیاری از مردم کمک هزینه‌های خود را دریافت نمی‌کنند و بسیاری از سازمان‌های خیریه برای پرداخت حقوق آن‌ها پولی دریافت نمی‌کنند.»

چند قبیله همچنین زورآزمایی با مقامات کانادا و آمریکا را بر سر مسیر خط لوله‌های نفت که از سرزمین‌های آن‌ها می‌گذرد، آغاز کردند.

قبیله اوگلالا لاکوتا در استندینگ راک که سرزمین هایش در داکوتای شمالی و جنوبی گسترده شده است، به عبور خط لوله نفت داکوتا اکسس معترض است و می‌گوید این خط لوله از اماکن مقدس آن‌ها می‌گذرد و منابع آب آشامیدنی آن‌ها را تهدید می‌کند. جک گیفتد بای ایگلز از قبیله اوگلالا لاکوتا به خبرگزاری فرانسه گفت: «خط لوله نفت آب‌ها را آلوده می‌کند، داکوتا اکسس بار‌ها نشتی داشته است و شرکت‌های نفتی فکر می‌کنند که می‌توانند این خط لوله را غیرقابل تخریب کنند، اما این خط لوله بار دیگر می‌شکند.»

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ماه دسامبر زمانی که یک قاضی ساخت خط لوله بزرگ نفت کیستون ایکس ال را به حال تعلیق درآورد، متحمل شکستی قضایی شد. این خط لوله قرار است میادین نفتی استان آلبرتا کانادا را با عبور از نبراسکا به پالایشگاه‌های خلیج مکزیک متصل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار