سرپرست وزارت بهداشت در جمع خبرنگاران:

ادامه همکاریم در وزارت بهداشت به نظر رئیس جمهور بستگی دارد/ جز خدمت به مردم کاری دیگر نمی‌کنم

نمکی گفت: در هر لباسی جز خدمت به مردم کار دیگری انجام نمی‌دهم و همه چیز را به خداوند متعال و نظر رئیس جمهور می‌سپارم.

لزوم ارائه بسته‌های آموزشی و توسعه پیشرفت‌های اورژانس / ادامه همکاری من در وزارت بهداشت منوط به نظر رئیس جمهور استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سعید نمکی سرپرست وزارت بهداشت امروز در حاشیه دومین همایش روسای‌ سازمان اورژانس کشور که در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سال‌های گذشته‌ در قالب طرح تحول نظام سلامت و توسعه زیرساخت‌های اورژانس کارهایی بزرگ انجام شده است که همین‌جا از وزیر بهداشت وقت آقای دکتر هاشمی تشکر و قدردانی‌ می‌کنم.

وی ادامه داد: ایران کشوری حادثه خیز است که بلایایی غیرمترقبه‌ مانند سیل و زلزله به تعداد زیادی در آن رخ می‌دهد و یکی از اقدامات مهم در اورژانس آموزش بسته‌های آموزشی و استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در انتقال دانش و آموزش به مردم است.

نمکی تاکید کرد: مردم نیازمند آموزش‌های پیشگیری هستند برای اینکه بیماران در حداقل زمان ممکن به مراکز درمانی منتقل شوند ما نیازمند یک سری آموزش‌های لازم هستیم.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: من در زمانی که در سازمان برنامه و بودجه بودم تسلط کامل بر حوزه سلامت داشته و از راه‌اندازی موتولانس‌ در اورژانس دفاع کرده‌ام زیرا بافت‌های فرسوده کلان شهرها‌ و معابر باریک وسایل نقلیه متناسب با این مکان‌ها را می‌طلبد.

وی در خصوص ادامه همکاری تحت عنوان وزیر بهداشت، گفت: من در هر لباسی جز خدمت به مردم کار دیگری انجام نمی‌دهم و همه چیز را به خداوند متعال و نظر رئیس جمهور می‌سپارم.

وی در پاسخ به سوالی درباره سیاست‌های آینده وزارت بهداشت در مورد پزشکی خانواده و نظام ارجاع، اظهار کرد: جدی‌ترین علتی که من مسئولیت سرپرستی وزارت بهداشت را قبول کردم، استقرار نظام ارجاع و اجرای پزشک خانواده بود؛ پرونده الکترونیک سلامت و تغییر نظام پرداخت از فی فور سرویس به DRG از تکالیف قانونی در برنامه پنجم توسعه آمده بودند که مغفول ماندند و بر اساس برنامه ششم توسعه امسال باید به این اهداف می‌رسیدیم، اما متاسفانه این موضوعات محقق نشدند.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: به عنوان کسی که متولی برنامه ریزی و بودجه ریزی در نظام سلامت بودم از مناطق مختلف کشور که نظام ارجاع را به صورت آزمایشی اجرا می‌کنند بازدید کردم و امروز می‌توانم بگویم که در حال ایجاد زیرساخت‌های لازم هستیم و تلاش می‌کنیم تا اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت به ویژه اجرای نظام ارجاع و پزشکی خانواده را سرعت بخشیم.

وی افزود: در سفر اخیری که به استان گلستان داشتم، در جلسه‌ای، وضعیت نظام ارجاع را بررسی کردم و هفته آینده به استان مازندران سفر می‌کنم تا وضعیت پزشکی خانواده این استان را بازدید و بررسی کنم و به شما قول می‌دهم که تا پایان سال آینده ۸۰ درصد از جمعیت کشور تحت پوشش نظام ارجاع و پزشکی خانواده، پرونده الکترونیک سلامت باشند.

نمکی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره برنامه‌های وزارت بهداشت برای اجرای سیاست‌های جمعیتی وزارت بهداشت گفت: سیاست‌های جمعیتی از سیاست مهم ابلاغی مقام معظم رهبری است و باید مراقبت کنیم که جمعیت به نُرمی تهدید کننده‌ نرسد و با در وزارت بهداشت بر این باور هستیم که باید فرامین مقام معظم رهبری را دنبال کنیم، اما راهکار‌ها باید متناسب با ظرفیت‌های جامعه باشد.

سرپرست وزارت بهداشت اظهار کرد: به عنوان نمونه به جای آنکه در حاشیه شهر‌هایی که دسترسی مردم به برخی از امکانات وجود ندارد و یا در مادرانی که چهار تا پنج بار زایمان داشته اند و بارداری مجدد جان مادر و نوزاد را به خطر می‌اندازد و باید سیاست‌های ما تشویق زوجینی باشد که چندین سال است از ازدواج آن‌ها گذشته است، اما هنوز بچه دار نشده‌اند، بچه‌دار نمی‌شوند یا یک فرزند دارند، بنابراین باید برای جبران کاهش جمعیت، به سمت گروه‌های هدفی برویم که زایمان و فرزندآوری در آن‌ها با ریسکی کمتر همراه است.

انتهای پیام/

سخنان نمکی در دومین همایش روسای‌ سازمان اورژانس کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار