۳ آزمایش علمی غیراخلاقی و وحشتناک در طول تاریخ

آزمایشات علمی عموما برای توسعه علم انجام می‌شود اما برخی دانشمندان در طول تاریخ با روش‌های غیراخلاقی این آزمایشات را انجام می‌دادند.

۳ آزمایش علمی غیراخلاقی و وحشتناک در طول تاریخبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  آزمایشات علمی عمدتا برای گسترش علم انجام می‌شوند، اما با این وجود تاریخ نشان داده که برخی دانشمندان به صورت غیرانسانی و وحشتناک آزمایشاتی را بر روی بیماران و افراد عادی انجام می‌دادند که منجر به مرگ آن‌ها می‌شد.

در اینجا به برخی از این آزمایشات می‌پردازیم.

خوک‌های شب‌تاب

برخی دانشمندان در توالی DNA جنین خوک‌ها آلبومین فلوئورسنت سبز که از فلوئورسنت موجود در بدن عروس دریای گرفته شده بود، اضافه کردند. این کار باعث شد تا خوک‌ها به هنگام شب به رنگ سبز بدرخشند و در طول روز رنگ پوست و چشم‌شان متمایل به سبز باشد.

احتمالا هدف اصلی این آزمایش پی بردن بصری به رشد بافت‌ها در طول پیوند سلول‌های بنیادی بود.

آزمایش بر روی دوقلو‌ها

یک پزشک آلمانی به نام «منگل»، آزمایشات وحشتناکی را بر روی زندانیان اردوگاه اسرای «آشویتز» در طول جنگ جهانی دوم انجام داد. او علاقه خاصی به دوقلو‌ها داشت و طبق اطلاعات به دست آمده او تلاش می‌کرد تا با اسپری کردن مواد شیمیایی به چشم دوقلو‌ها رنگ چشم آن‌ها را تغییر دهد و یا اعضای بدن آن‌ها را جدا می‌کرد و دوقلو‌ها را به یکدیگر متصل می‌کرد.

خون مصنوعی

در سال ۲۰۰۴ دانشمندان شرکت تحقیقاتی «نورثفیلد» خون مصنوعی ساختند. آن‌ها آزمایشاتی را بر روی بیماران انجام دادند که نشان داد «پلی‌هم (خون مصنوعی)» منجر به نازک شدن رگ‌های خونی بیماران شده است. نتایج این آ‌زمایش غیراخلاقی، مرگ ناشی از حملات قلبی و اتساع شریان بیماران بود.

منبع:فارسی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.