در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

جزئیات طرح تقویم آموزشی در مدارس آموزش از راه دور

مدیر مدارس آموزش از راه دور با اشاره به جزیات طرح تقویم آموزشی در این مدارس از ابلاغ آن مدارس سراسر کشور خبر داد.

جزئیات طرح تقویم آموزشی در مدارس آموزش از راه دورگودرز شاهمرادی مدیر مدارس آموزش از راه دور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه‌های جدید در نظر گرفته شده برای مدارس آموزش از راه دور اظهار کرد: برای بهبود ظرفیت آموزش در مدارس آموزش از راه دور آموزش‌های حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری در نظر گرفته شد تا بر این اساس ضمن رعایت عدالت آموزشی، پوشش تحصیلی کافی را داشته باشیم.

وی ادامه داد:۴ اولویت اصلی در مدارس آموزش از راه دور مورد توجه است که شامل برنامه‌های کیفیت بخشی ذیل ۱۴ برنامه، آموزش الکترونیکی ذیل ۴ برنامه، طرح جامع نظارت و ارزیابی عملکرد ذیل ۲ برنامه، استفاده از ظرفیت آموزش از راه دور برای بازماندگان از تحصیل در مناطق روستایی ذیل ۳ برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

شاه مرادی با اشاره به باز مهندسی روش‌های کیفیت بخشی در امور اجرایی تصریح کرد: تقویم اجرایی مدارس آموزش از راه دور بعد از تلاش چندین ماهه این کارشناسان مربوطه به مدارس ابلاغ شد و هدف این تقویم ارتقای برنامه کاری و هماهنگی در امور مربوط به مدرسه است و چنانچه مدیران مدارس نسبت به اجرای این تقویم آموزشی توجه نداشته باشند تخلف محسوب می‌شود.

مدیر مدارس آموزش از راه دور با اشاره به اینکه در تقویم اجرایی امور لازم برای پیشبرد اهداف مدرسه در نظر گرفته شده است اظهار کرد: این  تقویم به معنای  سلب اختیار از مدیر مدرسه نیست  بلکه نقشه راهی است تا فعالیت‌های در نظر گرفته شده برای مدارس آموزش از راه دور با هماهنگی بهتری پیش روند.

آیین‌نامه آموزشی دوره اول متوسطه هم در حال بازنگری است

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه آیین نامه آموزشی دوره دوم متوسطه سال گذشته مورد بازنگری قرار گرفت این تقویم آموزشی برای دوره دوم متوسطه در نظر گرفته شد همچنین آیین‌نامه آموزشی دوره اول متوسطه هم در حال بازنگری است و امسال با توجه به این شرایط تقویم  آموزشی را در نظر گرفتیم اما به محض تغییرات در آیین نامه آموزشی تقویم آموزشی مدارس این مقطع هم تغییر خواهد کرد.

شاهمرادی تصریح کرد: در مدارس ارزیابی عملکرد داریم و مدارس بر اساس ۱۱شاخص بررسی می‌شوند و چنانچه سهال انگاری وجود داشته باشد با توجه به ارزیابی های انجام شده مشهود است در واقع اجرای برنامه‌های عملیاتی شعار نمی‌دهیم و مطابق با برنامه‌ریزی‌ها کار را دنبال می‌کنیم.

مدیر مدارس آموزش از راه دور با اشاره به اینکه هدایت، حمایت و نظارت را مورد توجه قرار دادیم گفت: معمولا بخش عمده تخلفات مدارس به دلیل اشراف نداشتن مدیر بر فعالیت‌ها است و اکنون با وجود این تقویم آموزشی هدایت لازم برای مدیر مدرسه در نظر گرفته شده است.

وی در پاسخ به این سوال که اجرای طرح تقویم آموزشی در مدارس چگونه ارزیابی می‌شود گفت: هر مدرسه حداقل دو بار در سال  ارزیابی می‌شوند علاوه بر آن پیشبرد اهداف برنامه‌های در نظر گرفته شده در تقویم آموزشی از طریق خود ارزیابی به مدیران انجام می‌شود همچنین مناطق هم فعالیت‌ها را رصد می‌کند.

شاه مرادی تصریح کرد: با وجود تقویم آموزشی اما مدیر هم چنان اختیارات لازم را دارد و می‌تواند به  عنوان مثال چنانچه شرایط ایجاب کند 6 ساعت آموزشی را برای هر درس افزایش دهد به طور کلی داشبور مدیریتی همچنان در اختیار مدیران و مدارس آموزش از راه دور قرار دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار