اذعان رژیم صهیونیستی به ناتوانی در ایجاد بازدارندگی در برابر حماس

رژیم صهیونیستی در ارزیابی راهبردی سالانه بنیاد امنیت ملی خود، به ناتوانی در ایجاد بازدارندگی در برابر جنبش حماس در نوار غزه اذعان کرد.

اذعان رژیم صهیونیستی به ناتوانی در ایجاد بازدارنگی در برابر حماسبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه المیادین، گزارش سالانه راهبردی که بنیاد مطالعات امنیت اسرائیل آن را تدوین می‌کند به چالش‌های پیش روی این رژیم در سال جاری میلادی پرداخت.

در ارزیابی راهبردی سالانه بنیاد امنیت ملی اسرائیل آمده است: بازدارندگی در برابر جنبش حماس وجود ندارد و احتمال وقوع انفجار در اوضاع امنیتی کرانه باختری وجود دارد.

نسخه‌ای از این ارزیابی به رئیس اسرائیل در مراسم ویژه‌ای تحویل داده شد. رئیس اسرائیل در این مراسم گفت: «ارزیابی راهبردی سالانه به طور قابل توجه، تحولات در صحنه فلسطینی را تحلیل می کند. این ارزیابی دیدگاه واقع بینانه ای به جنبش حماس و آنچه در نوار غزه رخ می دهد، دارد. این ارزیابی به همه مسایلی می پردازد که بر مصونیت ملی ما تاثیرگذار است».

در ادامه گزارش المیادین آمده است: با اینکه تهدید جبهه شمالی، بیشترین سهم از این گزارش را به خود اختصاص داده است، اما بر اساس این ارزیابی، امکان بروز درگیری با جنبش حماس در نوار غزه در طول سال جاری افزایش یافته است. این گزارش، دلایل افزایش احتمال بروز جنگ در غزه را تداوم مستمر وخامت اوضاع اجتماعی و اقتصادی در این منطقه و تضعیف قدرت بازدارندگی اسرائیل اعلام می کند.

گزارش المیادین می‌افزاید: در ارزیابی راهبردی سالانه اسرائیل، شرایط کرانه باختری هم تفاوت چندانی با نوار غزه ندارد. بن بست سیاسی و ناتوانی در تحقق اهداف ملی فلسطینی‌ها و وخامت اوضاع اقتصادی در کرانه باختری، عواملی است که می تواند زمینه خوبی برای بروز تنش نظامی و سیاسی بین اسرائیل و فلسطینی‌ها باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار