نقل خاطره مرحوم آیت‌الله خسروشاهی از برخورد آیت الله بهجت با پرستار زن مسیحی + فیلم

فایل تصویری نقل خاطره مرحوم آیت‌الله خسروشاهی از برخورد آیت الله بهجت با پرستار زن مسیحی در اینجا قابل دریافت است.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،سادات خسرو شاهی اصالتاً از آذربایجان و تبریز هستند. گذر حوادث روزگار و دست تقدیر حاج سید‌هاشم خسروشاهی را به کرمانشاه آورد. وی در سفری که عازم عتبات عالیات بود، کرمانشاه را به‌عنوان محل زندگی برگزید. آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی ثمره پیوند سید‌هاشم با بانویی اصیل از دیار یزد است. وی در سال ۱۳۰۳ شمسی در کرمان به دنیا آمد. سید ابراهیم هشت ساله بود که درد یتیمی بر دل و جانش نشست و در پناه مادر مهربانش سختی‌ها و نا بسامانی‌های معیشت و یتیمی را گذراند. همین سختی‌ها بود که او را دچار بیمار‌های دیرپایی کرد که تا سنین نوجوانی با او همراه بود. سید‌هاشم برای عمل به حدیث شریفی که قم را مأمن مؤمنان در آخر الزمان می‌داند از کرمانشاه به قم مهاجرت کرد.

نقل خاطره مرحوم آیت‌الله خسروشاهی  از برخورد آیت الله بهجت با پرستار زن مسیحی + فیلم


آیت الله خسرو شاهی دروس خود از مقدمات تا خارج و ادامه آن را در کرمانشاه، قم و نجف ادامه داد و از محضر بزرگانی، چون آیت الله شیخ عباس تهرانی، آیت الله شیخ عبدالجواد اصفهانی، آیت الله العظمی گلپایگانی، آیت الله میرزا علی آقا صافی گلپایگانی، آیت الله سید عبدالاعلی سزاواری، آیت الله العظمی بروجردی، آیت الله علامه طباطبایی و حضرت امام خمینی رضوان الله علیهم استفاده‌های فراوان برد. شیفتگی و علاقه او به حاج شیخ عباس تهرانی، علامه طباطبایی و امام خمینی (ره) بیش از دیگران است.

وی در مسائل اخلاقی علاوه بر درس‌آموزی از محضر این بزرگان، حشر و نشر طولانی و مستمری با بزرگانی، چون حضرت آیت الله العظمی بهاءالدین، حضرت آیت الله العظمی بهجت، مرحوم آیت الله حاج شیخ علی سعادت پرور (پهلوانی)، مرحوم آقا حسین فاطمی و مرحوم آیت الله خوشوقت داشته‌اند و همواره مورد توجه و عنایت این بزرگان بوده‌اند. توکل بالا و شگفت انگیز، زهد و ساده‌زیستی مثال زدنی، انس با حضرت صاحب الزمان (عجل الله تعالی)، همت والا در خدمت به مردم به ویژه جوانان و وسعی بلیغ و بی‌ادعا در تبلیغ معارف الهی از ویژگی‌های این عالم قدر ناشناخته و بزرگ است.

آیت‌الله خسروشاهی مشهور به «سید العلما»‌ روز یکشنبه دوم بهمن‌ماه، در سن ۹۲ سالگی دار فانی را وداع گفت و پیکر مطهرش در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) به خاک سپرده شد.

فایل تصویری نقل خاطره مرحوم آیت‌الله خسروشاهی از برخورد آیت الله بهجت با پرستار زن مسیحی در اینجا قابل دریافت است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار