سجادی: مسابقات جهانی زورخانه‌ای به میزبانی ایران برگزار خواهد شد

نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: مسابقات جهانی زورخانه‌ای به میزبانی ایران در پایان سال جاری برگزار می‌شود.

سجادی: مسابقات جهانی روزخانه‌ای به میزبانی ایران برگزار خواهد شدسید عبداالله سجادی نایب رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد رقابت‌های داخلی و برون مرزی این رشته بیان کرد: مسابقات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای به صورت دو هفته یک باری در یکی از هیئت‌های استانی کشور برگزار می‌شود و ورزشکاران ما در تمام رده‌های سنی و در ۵ وزن با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. اما رقابت‌های جهانی و قاره‌ای این رشته بر اساس اعلام فدراسیون بین المللی برگزار می‌شود و طبق هماهنگی‌های صورت گرفته مسابقات جهانی این رشته در پایان سال جاری به میزبانی ایران برگزار خواهد شد. خوشبختانه تاکنون در مسابقات جهانی و قاره‌ای بهترین سکو‌ها برای تیم ایران بوده است و امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

او ادامه داد: این رشته ورزشی در یونسکو به نام ایران ثبت است و فدراسیون بین المللی آن با ریاست مهر علی زاد در کشورمان قرار دارد و برنامه‌های مسابقات جهانی را برنامه ریزی می‌کند و اکنون در تلاش است تا این رشته ورزشی را وارد رقابت‌های المپیک کند. البته مسیر سخت و طولانی را در پیش داریم، اما امیدوار هستیم که ورزش پهلولانی و زورخانه‌ای بتواند در رقابت‌های المپیک وارد شود.

سجادی در ادامه عنوان کرد: ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای یک ورزش کامل و پر محتوا است که نیاز به تمرکز در بخش‌های تعادلی، استقامتی و سرعتی دارد و اولین ورزشی است در دنیا با موسیقی همراه است. این رشته را با کمترین هزینه می‌توان در منزل انجام داد. در ایام قدیم افراد در منازل خود به انجام این ورزش می‌پرداختند و از نظر جسمی از سلامت بالایی ببرخوردار بودند.


او درباره تجلیل از ورزشکاران این رشته گفت: امسال برای اولین بار در مراسم تجلیل از قهرمانان و مدال آوران از ورزشکاران این رشته نیز تجلیل شد و مانند سایر رشته‌های ورزشی به ملی پوشان ما سکه‌هایی به عنوان پاداش اهدا شد که این موضوع نشان می‌دهد که عملکرد ملی پوشان ما دیده می‌شود.

سجادی درباره برنامه‌های این فدراسیون بیان کرد: دومین دوره آئین پدران گود امروز در مشهد مقدس با حضور پیشکسوتان این رشته که سن آن‌ها بالای ۷۰ سال است و در رتبه بالای ۹ قرار دارند به میزبانی فدراسیون برگزار می‌شود.

او درباره حضور بانوان در این رشته ورزشی گفت: در این مسیر فدراسیون برنامه ورزش در خانه را پیش بینی کرده است و تمهیداتی را فراهم کردیم که از طریق فیلم‌های آموزشی بانوان ما با این ورزش آشنا شوند تا فرصتی پیش بیاید که بانوان در فضای اختصاصی خود ورزش کنند.

نایب رئیس فدراسیون عنوان کرد: از نظر علمی هم این ورزش را بررسی کردیم و هیچ گونه ضرری ندارد و انجام حرکات آن به مدت ۵ دقیقه می‌تواند به سلامت بانوان خانه دار کمک زیادی کند و بانوان ما نگرانی از بابت هزینه باشگاه‌های لوکس و دردسر رفت و آمد را نخواهند داشت.

سجادی در پایان گفت: این فیلم‌های آموزشی تا پایان سال آمده و توزیع خواهد شد و بانوان ما می‌توانند از آن استفاده کنند تا با انجام حرکات ورزشی به سمت سلامتی جسمی خود قدم بردارند.


بیشتر بخوانید:

واقعیت ماجرای نمایش هنر باستانی یک بانو در گود زورخانه


انتهای پیام/

اظهارات سجادی درباره ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار