برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس در دهه فجر و ایام فاطمیه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با گرامیداشت ایام فاطمیه و همچنین چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: تقارن این دو مناسبت، فرصت‌های بسیاری را برای گسترش فعالیت‌های فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه فارس به عنوان قطب‌های فرهنگی فراهم کرده است.

وی افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در ایام فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در استان فارس از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه تدارک دیده شده است که اعزام ۶۵ مبلغ اعزامی از قم و ۱۰۰ مبلغ بومی به امامزادگان و بقاع متبرکه فارس، طنین افکندن ندای الله‌اکبر در همه بقاع و اماکن متبرکه، حضور فعال در فضای مجازی و ارتباط با رسانه‌ها در راستای تبیین دستاورد‌های چهل‌ساله انقلاب اسلامی و برپایی ایستگاه‌های صلواتی و نمایشگاه در سطح بقاع متبرکه با موضوع دهه فجر بخشی از این برنامه‌ها است.

این مسئول در خصوص برخی از برنامه‌های شهر شیراز در این ایام گفت: بقعه شاه داعی الله در روز ۲۱ بهمن‌ماه شاهد سخنرانی بصیرتی است و هیئت‌امنا این بقعه متبرکه علاوه بر دعوت از زائران و مجاوران برای حضور در راهپیمایی، در این همایش باشکوه شرکت می‌کنند.

موسوی افزود: امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع) شیراز نیز از روز ۱۸ تا ۲۱ بهمن با حضور مداحان و سخنرانان و با اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی، این ایام را گرامی می‌دارند.

وی ادامه داد: در امامزاده شمس‌الدین میرآخر (ع) روز‌های ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه نیز گرامیداشت ایام دهه فجر و فاطمیه را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: آستان امامزاده سید صدرالدین (ع) نیز در روز‌های ۱۴ و ۱۵ بهمن‌ماه این ایام را گرامی می‌دارد.

وی افزود: در آستان مقدس امامزاده سید علاءالدین حسین (ع) شیراز نیز به مدت پنج شب شاهد عزاداری خواهیم بود و در روز ۲۱ بهمن از قم یک سخنرانی خواهیم داشت.

موسوی گفت: در حرم علی بن حمزه (ع) نیز در روز‌های ۲۰ و ۲۱ بهمن‌ماه برنامه‌های عزاداری و سخنرانی به مناسبت این ایام دایر است.

این مسئول اضافه کرد: ۱۹ بهمن‌ماه و سخنرانی در قدمگاه حضرت عباس (ع) برقرار است و یکی از مداحان اهل‌بیت نیز در این مراسم به سوگواری می‌پردازد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: روز ۱۹ بهمن‌ماه نیز شاهد برنامه سخنرانی در امامزاده محمد (ع) صغاد خواهیم بود و امامزاده محمد (ع) ده پیاله نیز روز ۲۰ بهمن‌ماه برنامه‌های بصیرتی را پیگیری می‌کند.

وی افزود: نظیر چنین برنامه‌هایی در امامزاده حسین (ع) دروازه اصفهان، امامزاده شاهزاده قاسم (ع) زرقان، امامزاده محمد (ع) قصرالدشت، امامزاده عبدالله (ع) بازار، امامزاده بنت الحسن (ع) و امامزاده شاه قیس (ع) برگزار می‌شود.

موسوی گفت: اجرای برنامه‌های عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه در چند امامزاده و بقعه متبرکه دیگر شیراز از جمله امامزاده ابراهیم (ع) سیبویه، بقعه ابوالوفاء (ع)، امامزاده حسن کیا (ع)، امامزاده سید ذوالفقار (ع) و امامزاده جلال‌الدینیحیی (ع) ازجمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این شهر است.

این مسئول تصریح کرد: در شهرستان‌های فارس نیز برنامه‌های گسترده‌ای برای گرامیداشت دهه فاطمیه و چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی تدارک دیده‌ایم.

وی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن در روز ۱۹ بهمن‌ماه در محل امامزاده ابوالقاسم (ع) با سخنرانی سید حسین پدرام، همایش انقلاب فاطمیون در روز ۲۰ بهمن‌ماه و با حضور محمدباقر جهانگیری در محل این امامزاده و تجمع یوم‌الله ۲۲ بهمن در امامزاده سید علاءالدین حسین (ع) از برنامه‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان داراب است.

موسوی گفت: مردم شهرستان ممسنی نیز در روز ۲۲ بهمن با حضور در مسجد جامع امام سجاد (ع)، حضور مردم در امامزاده شاهزاده حسین (ع) مهرنجان و همچنین مردم امامزاده بابامنیر (ع) چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی می‌دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار داشت: سه مسجد قیروکارزین نیز شاهد حضور مردم این منطقه از کشور برای گرامیداشت ایام دهه فجر است. مسجد جوادالائمه (ع) قیر در روز ۱۲ بهمن‌ماه، مسجد امام جعفر صادق (ع) قیر در روز ۱۶ بهمن‌ماه و مسجد صاحب‌الزمان (ع) در روز ۲۱ بهمن‌ماه شاهد برگزاری این مراسم است.

وی افزود: در شهرستان ارسنجان نیز شاهد ۴ برنامه بصیرتی و عزاداری خواهیم بود و در اولین برنامه، روز ۱۵ بهمن‌ماه در محل امامزاده عبدالله بن موسی کاظم (ع) و با حضور یکی از هادیان سپاه برنامه‌های بصیرتی برگزار می‌شود.

موسوی گفت: برگزاری محفل انس با قرآن و تکریم خانواده شهدا در ۱۸ بهمن‌ماه و در امامزاده سلطان سید علی (ع)، برنامه عزاداری ایام فاطمیه در امامزاده عبدالله بن موسی کاظم (ع) با حضور یکی از روحانیون اعزامی از شهر مقدس قم و برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در امامزاده سلطان سید علی (ع) از دیگر برنامه‌های شهرستان ارسنجان در گرامیداشت این ایام است.

این مسئول  اداره اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه شهرستان کازرون نیز  با تدارک ۷ برنامه به استقبال ایام دهه فجر و فاطمیه می‌رود، ادامه داد: برگزاری نمایشگاه فاطمیه و دهه فجر در امامزاده سید حسین (ع) در روز ۱۲ بهمن‌ماه، بزرگداشت این ایام در روز ۱۵ بهمن‌ماه در محل آستان امامزاده سید محمد (ع) چهابی با حضور یکی از سخنرانان، برنامه سخنرانی در امامزاده زید (ع) روز ۱۴ بهمن‌ماه، گلباران قبور شهدا در بقعه مقام خضر (ع)، امامزاده سید محمد (ع) نوربخش و امامزاده سید حسین (ع) از جمله برنامه‌های این شهرستان است.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر همچنین در امامزاده سید محمد کاشی و امامزاده علی (ع) خشت نیز روز ۲۱ بهمن برگزار می‌شود و روز ۲۲ بهمن‌ماه نیز بزرگداشت مقام شهدا را در آستان امامزاده حسین (ع) شاهد خواهیم بود.

موسوی گفت: در شهرستان رستم نیز دیدار با خانواده شهدای شهر مصیری، غبارروبی قبور شهدا در این شهر و شهر کوپن برنامه‌ریزی‌شده است و مردم این شهرستان روز ۲۲ بهمن با اجتماع در امامزاده سید حسن (ع) و با سخنرانی، ولی الله طباطبایی این روز را گرامی می‌دارند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس اظهار کرد: در شهرستان فیروزآباد شاهد برگزاری نمایشگاه شهادت حضرت زهرا (س) از ۱۸ تا ۲۲ بهمن در حسینیه ثارالله خواهیم بود.

وی افزود: برگزاری محفل انس با قرآن در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه در مسجد صاحب‌الزمان (عج) و محفل انس با قرآن در ۱۷ بهمن‌ماه در اداره زندان از دیگر برنامه‌های تدارک شده در شهرستان فیروزآباد است.

موسوی گفت: در ۲۰ بهمن‌ماه نیز عزاداران فاطمی در محل مصلای نمازجمعه و با حضور امام‌جمعه شهرستان به عزاداری می‌پردازند که عزاداران همه هیئت‌های مذهبی اطعام می‌شوند.

این مسئول ادامه داد: شهرستان بیضا نیز با همایش تجلیل از قرآن آموزان برگزیده و مربیان طرح حفظ قرآن برنامه‌های خود را در این ایام آغاز می‌کند و سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در روز ۱۸ بهمن‌ماه میزبان این برنامه است.

وی افزود: بقاع متبرکه این شهرستان در این ایام تزئین می‌شود و با برگزاری نمایشگاه‌هایی میزبان زائران و مجاوران است و برگزاری محفل انس با قرآن در بقاع متبرکه بخش دیگری از برنامه‌ها را تشکیل می‌دهد.

موسوی با اشاره به اینکه در شهرستان خنج شاهد ۵ برنامه عزاداری و بصیرتی در ایام دهه فجر و فاطمیه خواهیم بود، تصریح کرد: سخنرانی و یادمان انقلاب اسلامی در روز ۱۳ بهمن‌ماه و در محل امامزاده پیر غیب (ع) روستای کهنویه، سخنرانی و عزاداری در روز ۱۹ بهمن‌ماه در محل این امامزاده، سخنرانی و عزاداری مسجد اهل‌بیت (ع) در ۱۹ بهمن‌ماه ازجمله این برنامه‌ها است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس ادامه داد: سخنرانی و عزاداری در مسجد در ۲۰ بهمن‌ماه، سخنرانی و عزاداری و یادمان انقلاب اسلامی در ۲۱ بهمن و در محل مسجد اهل‌بیت (ع) نیز از دیگر برنامه‌های این شهرستان به شمار می‌آید.

انتهای پیام/چ

برنامه‌های دهه فجر و ایام فاطمیه در بقاع متبرکه فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.