جمالی‌نژاد در نشست هم‌اندیشی با معاونان فرهنگی و اجتماعی شهرداران کلانشهر‌ها:

برنامه‌‌های دهه فجر امسال متفاوت‌تر از گذشته است

معاون وزیر کشور با اشاره به تلاش ۱۲۷۴ شهرداری و دهیاری‌های مختلف کشور برنامه‌ دهه فجر امسال را متفاوت‌تر از گذشته دانست.

حضور 1274 شهرداری و دهیاری کشور برای برگزاری «جشن چهل سالگی انقلاب»به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی جمالی‌نژاد در نشست «هم‌اندیشی با معاونان فرهنگی و اجتماعی کلانشهر‌ها» که امروز در دفتر مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات برگزار شد، گفت: برای امنیت پایدار و توسعه پایدار یک مشخصه مهم به نام اقتدار نیازمندیم و اگر کشوری اقتدار نداشته باشد نمی‌تواند در تحقق اهداف خود موفق باشد.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: وجود و تداوم اقتدار در هر کشوری سه قدرت می‌خواهد که اول قدرت خدادادی است که شامل بستر‌های توسعه مثل نفت، گاز، میزان بارندگی، شرایط ژئوپلتیک و تاریخ و فرهنگ غنی می‌شود.

وی افزود: مولفه دوم قدرت اقتصادی است و سوم اینکه اگر ما موفق شدیم بخاطر گفتمان استکبارستیزانه امام راحل بوده است.

جمالی‌نژاد خاطر نشان کرد: اگر در چهلمین سالگرد انقلاب فضای استکبار ستیزی در کشور هست و ادامه دارد، این عزم و همگرایی مردم را باوجود مشکلات اقتصادی می‌بینیم و تاکید می‌کنم این مهم به خاطر گفتمان انقلابی ماست.

معاون وزیر کشور خطاب به حاضران در جلسه یادآور شد: همین مولفه قدرت را در حوزه‌های کاری خود مد نظر بگیرید. آنچه می‌تواند شهر را بانشاط و پویا نشان دهد، این است که برای اداره شهر‌های خود حرف جدید داشته باشیم در عرصه گفتمان سازی برای شهر‌ها وارد عمل شویم.

جمالی نژاد گفت: خوشبختانه کارکرد شهرداری‌ها عوض شده و غیر از فعالیت‌های عمرانی می‌توانند در عرصه‌های اجتماعی کار کنند و موفق باشند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: در شرایط جنگ تحمیلی مشکلات زیادی بود و امکانات کمی داشتیم، اما اعتماد مردم را هم داشتیم که خیلی مهم بود. در آن برهه، اعتماد بین مردم و مسئولان را داشتیم و این مهم امروزه کمی خدشه دار شده است واکنون دشمن هم روی همین کار می‌کند.

وی به تشریح برنامه‌های دهه فجر امسال اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر امسال در بندر عباس است که  از یکم تا سوم بهمن یک نمایشگاه از دستاوردهای نظام خواهیم داشت، امسال استان هرمزگان را انتخاب کردیم و قصد داریم، تلاش شهرداری‌های مختلف را نشان دهیم و  برنامه‌ها متفاوت‌تر ازگذشته خواهد بود.

جمالی نژاد افزود: از حدود هزار و ٢٧٤شهرداری و دهیاری‌های مختلف کشور برای برگزاری جشن چهل سالگی انقلاب دعوت کردیم و امسال در برنامه بندرعباس خیلی از وزرا و مسئولان از جمله وزیر کشور حضور پیدا می‌کنند.

وی گفت: باید فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌ها را در تمام نقاط شهر گسترش دهیم و در مناطق کمتر برخوردار نیز برنامه‌ها تسری یابد و  زمینه حضور و مشارکت حداکثری مردم در چهل سالگی  انقلاب فراهم شود.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را از سالن‌ها و فرهنگسرا‌ها به معابر و فضا‌های باز شهر ببرید، خاطرنشان کرد: کار‌های موازی را باید حذف کنیم و بخش خصوصی را در کار‌های فرهنگی دخیل کنیم که در چابک کردن سازمان‌ها نیز موثر است.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: شروع برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب را دهه فجر امسال می‌گذاریم و برای نشاط اجتماعی در سال آینده چندین قله تعریف می‌کنیم تا اقدامات فرهنگی شایسته‌ای را به عزیزان تقدیم کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار