فعالیت ۴۰ هزار هنرمند در بیش از ۱۹۰ رشته صنایع دستی در استان اصفهان

مدیر مدرسه صنایع دستی اصفهان گفت : اصفهان با داشتن ۴۰ هزار هنرمند فعال در بیش از ۱۹۰ رشته صنایع دستی ، یکی از پایگاه های اصلی ایران و حتی جهان در زمینه صنایع دستی بشمار می رود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی عطریان مدیر مدرسه صنایع دستی اصفهان در حاشیه گشایش سومین مدرسه صنایع دستی اصفهان اظهار کرد: اصفهان دو عنوان بسیار مهم صنایع دستی در پسوند نام خود یدک می‌کشد. "عضویت در شبکه شهری خلاق یونسکو در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی و دیگری شهر جهانی صنایع دستی" همین دو عنوان کافی است که ما بتوانیم مدرسه ای اختصاصی برای صنایع دستی اصفهان راه اندازی کنیم.

وی تصریح کرد: هدف ما تولید نهایی محصول و یا صرفا آموزش نبوده است که این امر مربوط به فنی حرفه ای و دانشگاه‌های مرتبط است بلکه هدف اصلی ما آشنایی مردم با صنایع دستی است و می‌خواهیم طبقه خلاق را جایگزین طبقه پیشکسوت کنیم. ‌

مدیر مدرسه صنایع دستی اصفهان افزود: اصفهان با داشتن بیش از ۴۰ هزار هنرمند در رشته های مختلف صنایع دستی و بیش از ۱۹۰ رشته صنایع دستی در سطح  استان اصفهان که یکی از پایگاه های اصلی ایران و حتی جهان در زمینه صنایع دستی بشمار می رود از سال ۱۳۹۴ به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو در زمینه صنایع ‏دستی و هنرهای مردمی در آمده است. در همین راستا با همکاری کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان و برای دستیابی به هدف آشنایی بانوان با مراحل مختلف طراحی، ساخت و فروش صنایع‏ دستی، مدرسه زمستانی صنایع دستی اصفهان را در شش جلسه سه ساعته در تاریخ های ۳۰ دی و یکم، دوم، هفتم، هشتم و نهم بهمن برگزار می کنیم. هنرجویان در این دوره در یکی از رشته های قلمزنی،‌ میناکاری،‌ نقش کاشی و چرم‏ دوزی ثبت‏ نام کرده و پس از پایان دوره آموزشی و پرداخت نهایی آثار،‌ نمایشگاهی از آثار این دوره برگزار می‏ گردد.

وی تصریح کرد: علت انتخاب کتابخانه مرکزی برای این دوره مسیر مناسب و دسترسی آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی مثل مترو بود و کتابخانه بعنوان قلب تپنده شهر باید فضای محل تردد افراد باشد. در کنار آن برای مخاطبین این دوره تور فرهنگی در نظر گرفته شده است که بطور کامل با کتابخانه و تمام ابعاد  و امکانات موجود در آن آشنا خواهند شد.

انتهای پیام/م

اصفهان از پایگاه‌های صنایع دستی در کشور و جهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار