ساخت پروتز‌های جمجمه به همت محققان فارسی برای نخستین بار در کشور

محققان دانشگاه علوم پزشکی شیراز برای نخستین بار در کشور موفق به تولید پروتز‌های بافت آسیب دیده جمجمه شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امیری مدیر طرح پروتز‌های جمجمه با بیان اینکه محققان دانشگاه علوم پزشکی شیراز موفق به تولید پروتز‌های بافت آسیب دیده جمجمه برای نخستین بار در کشور شدند، اظهار کرد: بافت صدمه دیده جمجمه همواره دچار مشکلات زیادی می‌شود که با ساخت این پروتز‌ها که با استخوان‌ها هم سازگاری مناسبی دارد مشکل بیماران تروما برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: با طراحی نرم افزاری از بافت آسیب دیده به طور دقیق عکس برداری و سپس بدون کوچکترین خطا پروتز آن ناحیه را تولید می‌کند.

امیری بیان کرد: تا پیش از این فناوری تنها کشور‌های آلمان اتریش و ژاپن اقدام به تولید این پروتز‌ها می‌کردند که با توجه به تحریم‌های کشور وارد کردن آن‌ها با مشکلات زیادی همراه بود.

خلیلی جراح مغز اعصاب هم با اشاره به اینکه پروتز‌های تولید داخل به لحاظ شکل ظاهری بهتر از نمونه خارجی است، بیان کرد: این عمل زمان بر نیست و بعد از آن بیمار به راحتی می‌تواند به زندگی روزمره خود ادامه دهد.

در این شرکت دانش بنیان ماهانه ۸۰ پروتز جمجمه و پروتز برای فک و صورت دندان و ارتوپدی تولید می‌شود و یک چهارم نمونه خارجی هم قیمت دارد.

انتهای پیام/چ

ساخت پروتز‌های جمجمه در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.