جام ملت‌های آسیا - ۲۰۱۹؛

طلسم‌شکنی ملی‌پوشان فوتبال ایران پس از ۱۵ سال در ورزشگاه خوش‌یُمن

تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات با نتیجه ۲ بر صفر از سد عمان بگذرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان کارلوس کی‌روش موفق شدند با گل‌های علیرضا جهانبخش و اشکان دژاگه به پیروزی ۲ بر صفر برسند.

این پیروزی یک نوع طلسم شکنی برای تیم ملی فوتبال ایران بود. شاگردان مرد پرتغالی موفق شدند پس از ۱۵ سال در مرحله حذفی جام ملت‌ها به پیروزی برسند و به جمع ۸ تیم برتر قاره کهن راه پیدا کنند.

طلسم شکنی پس از ۱۵ سال در ورزشگاه خوش یمن

تیم ملی مقابل عمان در نیمه نخست فراز و نشیب‌های زیادی داشت. دقیقه یک نشده، نخستین شوک به تیم ملی فوتبال ایران و هواداران وارد شد و سید مجید حسینی روی محسن الغسانی در محوطه جریمه خطا کرد تا داور مکزیکی (سزار راموس) اعلام پنالتی کند، اما درخشش علیرضا بیرانوند و راهنمایی‌های سردار آزمون سبب شد تا دروازه‌بان با تجربه کشورمان پنالتی احمد مبارک را دفع کند تا همگان به یاد پنالتی رونالدو مقابل بیرانوند بیفتند.

پس از واکنش زیبای علیرضا بیرانوند، توئیتر رسمی فیفا نوشت: کریستیانو رونالدو تنها بازیکنی نیست که مقابل دروازه‌بان تیم ملی ایران در ضربه پنالتی ناکام مانده، بلکه احمد کانو هم وضعیتی مشابه او دارد و در جام ملت‌های آسیا پنالتی اش را مقابل بیرانوند از دست داد.

پس از اعلام پنالتی، بازیکنان ایران بازی را در دست گرفتند و هر چند در نیمه نخست در خط دفاع ضعف‌هایی وجود داشت، اما عملکرد خوب خط هافبک و حمله سبب شد تا بتوانیم به ۲ گل برسیم. بیشترین برنامه ریزی کی‌روش و کادرفنی تیم ملی در دیدار مقابل عمان، حمله از سمت راست با حضور بازیکنانی مانند رامین رضاییان و علیرضا جهانبخش بود تا آن‌ها بتوانند با ارسال و حضور در محوطه جریمه مهدی طارمی و سردار آزمون را صاحب توپ کنند که تا حدود زیادی این اتفاق رخ داد.

طلسم شکنی پس از ۱۵ سال در ورزشگاه خوش یمن

البته نقشه بعدی کی‌روش مقابل شاگردان پیم وربیک هلندی استفاده از عمق دفاع بود که در طول ۹۰ دقیقه بازیکنان ایران ۵-۶ بار از این پلن (نقشه) استفاده کردند که موقعیت‌های خطرناکی ایجاد شد، اما درخشش دروازه‌بان عمان اجازه نداد تا دروازه تیمش بیش از ۲ بار باز شود.

تیم ملی در نیمه اول کرنر‌های زیادی بدست آورد، اما خط دفاع قد بلند و چغر عمانی‌ها اجازه گلزنی نداد تا نیمه نخست با برتری ۲ - صفر راهی رختکن شویم. در نیمه دوم نیز بازی کاملا به سود ایران بود و هر چند عمانی‌ها با شوت‌زنی درصدد گلزنی بودند، اما عملکرد خوب بیرانوند اجازه گلزنی به آن‌ها نداد. هر چقدر زمان مسابقه می‌گذشت، شاگردان وربیک هلندی از نفس می‌افتادند و تعویض‌های خوب کی‌روش باعث می‌شد تا موقعیت خوبی را بدست آوریم، اما بی‌دقتی مهدی طارمی و سردار آزمون سبب شد تا بیشتر از ۲ گل به ثمر نرسانیم.

تمامی بازیکنان ایران مقابل عمان عملکرد خوبی داشتند، اما مجید حسینی در نیمه نخست اشتباهات جزئی داشت که اگر آن‌ها برطرف نشود، می‌تواند مقابل چین، ژاپن و ... خطرساز باشد.

طلسم شکنی پس از ۱۵ سال در ورزشگاه خوش یمن

شاگردان کی‌روش در بازی بعدی باید مقابل چین در ورزشگاه محمد بن زاید قرار بگیرند. وحید امیری به دلیل ۲ کارته بودن در آن مسابقه محروم است، اما محمد بن زاید استادیوم خوش یمنی برای ایرانی‌ها است. یوز‌ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) در مرحله گروهی نیز در این ورزشگاه  موفق شدند یمن را با نتیجه ۵ - صفر شکست دهد. پیروزی مقابل عمان نیز در این استادیوم صورت گرفت و  دیدار مرحله بعد ایران و چین نیز در همین ورزشگاه برگزار می‌شود و باید امیدوار بود و دید آیا یوز‌ها می‌توانند با هت‌تریک برد در این ورزشگاه خوش یمن، پس از ۱۵ سال راهی نیمه نهایی شوند یا خیر؟

تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ امارات، روز پنجشنبه ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران در ورزشگاه محمد بن زاید به مصاف چین خواهد رفت.


بیشتربخوانید:

تحلیل رسانه عربی از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان

ایران ۲ - عمان صفر /یوزها به دیوار چین رسیدند +فیلم

حاشیه‌های پیش از دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و عمان + تصاویر

چینی‌ها در رویای تقابل با ایران و تکرار نایب قهرمانی/ شاگردان مرد بلژیکی رو در روی جنگجویان آسیا

استفاده از سیستم VAR در هفت مسابقه آخر جام ملت‌های آسیا


انتهای پیام/

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل عمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
کیروش از تمام منتقدانش ایرانی تر هست اینو در صحبت و رک گویی و رگ غیرتش هنگام بازی باید متوجه شد.زنده باد تیم ایران و به امید موفقیت تیم کیروش در جام ملتها .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
قابل توجه کسانی که به آقای کیروش و پیروزی ملت خودشون حسادت میکنند .....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۶ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
خدا قوت یوزهای قهرمان خسته نباشی قهرمان کی روش دست همتون درد نکنه دل مردما شاد کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۷
بردهای تیم ملی و مردم سرگرم ...... هر روز گرون کردن خودرو ........

بردها ادامه دارد.......
آخرین اخبار