کود یارانه‌ای بین بهره برداران بخش کشاورزی خاتم توزیع شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۵ هزارو ٧۵١تن کود شیمیایی یارانه‌ای بین بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان توزیع شد.

مجتبی آغاز مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد  ،  گفت: طی ١٠ماهه نخست سالجاری ۵هزارو٧۵١تن انواع کود‌های شیمیایی یارانه از سوی شبکه تعاونی‌های تولید روستایی وبخش خصوصی بین کشاورزان توزیع شده است.

آغاز افزود: در شهرستان خاتم تعداد ١٠شرکت تعاونی تولید روستایی و٧ بخش خصوصی توزیع کود شیمیایی در شهرستان فعال است که با نظارت مدیریت جهاد کشاورزی هزار و ۴هزارو ۴٣٣تن کود ازته، ۵٩۵تن کودفسفاته و٧٢٣تن کود پتاسه به بهره برداران بخش کشاورزی توزیع شده است.

وی با اشاره به توزیع انواع کود‌های شیمیایی که با نظارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود، گفت: دریکسال گذشته ٨ هزارو ۶١۶ تن انواع کود به شهرستان اختصاص یافته و تاکنون ۵هزار و ٧۵١تن کود به بهره برداران کشاورزی توزیع شده است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خاتم یکی از مهمترین وظایف شرکت تعاونی تولید روستایی را خدمت رسانی به قشر روستایی عنوان کرد و گفت: تعاونی‌های کشاورزی، روستایی و تولیدی نسبت به توزیع نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان در سطح روستا‌ها اقدام می‌کنند.

راه‌ اندازی بخش‌های خصوصی توزیع کننده نهاده‌های کشاورزی در شهرستان خاتم

وی از راه‌اندازی بخش‌های خصوصی توزیع کننده نهاده‌های کشاورزی در شهرستان خاتم خبر داد وگفت: مدیریت جهاد کشاورزی برای رفاه حال کشاورزان صدور مجوز دو بخش خصوصی برای توزیع و پخش نهاده‌های کشاورزی را در شهرستان در دستور کار قرار داده است.

آغاز افزود: به ازای هرهکتار اراضی باغی و زراعی ٣٠٠کیلو گرم کود فسفات، ١۵٠کیلوگرم کود پتاسه و کود ازته به صورت سرک ،به مقدار نیاز مزرعه، به کشاورزان ارائه شده است.

وی با اشاره به فرایند تامین و توزیع کود شیمیایی از طریق شبکه تعاونی‌های روستایی افزود: با سهمیه در نظر گرفته شده برای بخش‌های خصوصی و شرکت‌های تعاون روستایی، کود از کارخانه پتروشیمی تامین و در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار