ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان:

آزادی «مرضیه هاشمی» عقب نشینی مقامات واشنگتن را نشان داد/ بیداری افکار عمومی جهان آمریکا را وادار به تسلیم کرد

کارشناس مسائل بین الملل گفت: آزادی مرضیه هاشمی نشان داد که اگر افکار عمومی جهان آگاه و بیدار شوند، می‌توانند ضد اقدامات غیر انسانی آمریکا بسیج شوند.


مقامات آمریکا پشت پرده بازداشت مرضیه هاشمی قرار داشتندبه گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش پلیس آمریکا در اقدامی غیر انسانی و بدون هیچ‌گونه دلیل موجه همراه با برخوردی بسیار خشن دست به بازداشت ملانی فرانکلین یا همان مرضیه هاشمی بانوی مسلمان و خبرنگار شبکه تلوزیونی پرس‌تی ‌وی زد. این اقدام آمریکا در حالی صورت گرفت که مرضیه هاشمی تنها به دلیل دیدار با خانواده خود و برادر مریضش به آمریکا سفر کرده بود. حال اما پس از یازده روز از دستگیری بدون دلیل مرضیه هاشمی خبرنگار و مجری پرس تی وی آزاد شده است.

در  راستای چرایی دستگیری بدون دلیل مرضیه هاشمی و همچنین آزادی وی گفت‌وگویی با حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین الملل انجام شده که در ادامه آمده است.

بیشتر بخوانید: مرضیه هاشمی آزاد شد

حمیدرضا ترقی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازداشت مرضیه هاشمی مجری و خبرنگار شبکه تلوزیونی پرس‌تی‌وی اظهار کرد: آمریکا هرگز به قوانین حقوق بشر که شعار اصلی  این کشور بوده  پایبند نبوده است، چراکه اقدام به دست‌گیری مرضیه هاشمی به آن صورت وحشیانه حتی اگر به عنوان متهم هم انجام گرفته باشد کاملا برخلاف قوانین حقوق بشر در جهان است.

وی افزود: اگر بازداشت این بانوی خبرنگار تنها به عنوان یک مطلع نیز صورت گرفته باشد باز قابل بررسی است چرا که نوع برخوردها و اهانت‌هایی که نسبت به او صورت گرفته، نشان می‌دهد که این اقدام واشنگتن در اصل نوعی تسویه حساب با او بوده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل درباره برخی اظهارات مبنی بر اینکه تصمیم به بازداشت مرضیه هاشمی از سوی مقامات بلند پایه آمریکا اتخاذ شده بود، بیان کرد: به طور قطع مسائلی نظیر بازداشت خانم مرضیه هاشمی که بازخورد بین المللی داشته و خبرنگاران برون مرزی نیز به آن واکنش نشان دادند بدون اذن و تصمیم افرادی نظیر جان بولتون  مشاور امنیت ملی آمریکا امکان پذیر نبوده است.

ترقی گفت: به طور مسلم خبرنگارانی که نقش موثری در جهت افشای ماهیت آمریکا در حمایت و توسعه تروریست داشته و حقایق حوادثی را که توسط کاخ سفید برضد ملت های جهان تحمیل شده را افشا می‌کنند، همواره در معرض تهدید آمریکا قرار خواهند گرفت، به طور قطع فشار واشنگتن به این افراد و شخصیت‌های موثر با این هدف صورت گرفته است تا از تکثیر چنین افراد شجاع و با شهامت در عرصه رسانه‌ای دنیا جلوگیری شود.

کارشناس روابط بین الملل در پایان آزادی مرضیه هاشمی را نوعی غلبه افکار عمومی بر قدرت سلطه‌گر آمریکا تلقی کرده و ادامه داد: آزادی مرضیه هاشمی نشان داد که اگر افکار عمومی جهان آگاه و بیدار شوند، می‌توانند ضد اقدامات غیر انسانی آمریکا بسیج شوند و سران سلطه‌گر این کشور را وادار به تسلیم در برابر افکار عمومی جهان کنند.

وی تاکید کرد: همچنین این اقدام واشنگتن را می‌توان نوعی عقب نشینی از مواضع خصمانه ای دانست که ممکن بود در آینده دامان دیگر خبرنگاران آمریکایی تبار را هم بگیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار