معاون دادگستری کرمان؛

استان کرمان با ۷۸ درصد ابلاغ الکترونیکی بالاتر از میانگین کشوری

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: در آذرماه سال جاری ۷۸ درصد ابلاغ‌های استان به صورت الکترونیکی انجام شده است،

استان کرمان با ۷۸ درصد ابلاغ الکترونیکی بالاتر از میانگین کشوریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ حمید خالقی معاون دادگستری کرمان بیان کرد:طی این مدت بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ابلاغ الکترونیکی انجام شده است.

وی افزود: در ۹ ماهه‌ی سال جاری بیش از ۴۱۵ هزار پرونده وارد دادگستری استان شده است که همچنین طی این مدت با تلاش شبانه روزی قضات و کارکنان اداری بالغ بر ۴۱۶ هزار فقره پرونده رسیدگی و مختومه شده است.

وی با اعلام اینکه درصد نرخ رسیدگی از ابتدای سال تاکنون در دادگستری استان کرمان ۱۰۰ درصد بوده است، افزود: متوسط زمان رسیدگی در محاکم تجدید نظر نسبت به دادگاه‌ها، دادسرا‌ها و سایر محاکم بیشتر بوده است.

خالقی به کاهش ۷۳ درصدی پرونده‌های مسن در دادگستری استان اشاره کرد و اظهار داشت: موجودی پرونده‌های مسن در ابتدای سال ۹۷ بیش از ۳۷ هزار فقره بوده است که این امار تا پایان آذرماه سال جاری به ۱۳ هزار فقره رسیده است که این کاهش در پرونده‌های موجود در دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان‌های استان ۷۵ درصد، در دادگاه‌های بخش استان ۶۴ درصد و در دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان ۷۲ درصد بوده است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان به آمار پرونده‌های ورودی به دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان اشاره کرد و گفت: در مجموع دادسرا‌های عمومی و انقلاب استان کرمان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ورودی پرونده‌ها ۱۵ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این مطلب که در بین دادگاه‌های عمومی و انقلاب استان کرمان پرونده‌های ورودی به دادگاه‌های عمومی و انقلاب شهرستان کوهبنان در ۹ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد کاهش داشته است، افزود: بعد از کوهبنان دادگاه عمومی انقلاب شهرستان انار با ۲۲ درصد کاهش مواجه بوده است.

وی به عملکرد شعب تجدیدنظر استان اشاره کرد و گفت: ورودی پرونده‌ها در ۹ ماهه‌ی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به شعب تجدید نظر ۴ درصد افزایش یافته است و خروجی نیز در همین مدت ۴ درصد افزایش داشته است.

معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان کرمان گفت: در ۸ ماهه ابتدای سال جاری آمار مددجویان کانون اصلاح و تربیت کرمان  ۱۸ درصد کاهش داشته است.
انتهای پیام/ح

ابلاغ های الکترونیکی در کرمان بالاتر از میانگین کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار