۱۰ برابر شدن ضریب تلفن ثابت در فارس

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس ۱۰ برابر شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از شیراز، مهرداد سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با اشاره به اینکه ضریب نفوذ تلفن ثابت استان فارس در سال ۵۷ سه درصد بوده، گفت: این شاخص به ۳۲.۲۹ دهم درصد رسیده که ۱۰ برابر افزایش داشته است.

وی بیان کرد: سال ۵۷ در استان فارس ۴۷ هزار و ۶۰۹ تلفن ثابت نصب شده داشته ایم که در حال حاضر به یک میلیون و ۹۵۶ هزار و ۷۵۸ خط رسیده و اکنون سه اپراتور اصلی همراه اول، ایرانسل و رایتل فعالیت دارند و نفوذ آن‌ها در استان به ترتیب ۶۹ درصد، ۴۵ درصد و سه درصد است.

سهرابی تصریح کرد: با توجه به فعال شدن سرویس رومینگ که بر اساس آن اپراتور‌ها مکلف شده اند در جایی که دیگر اپراتور حضور ندارد به آن‌ها سرویس بدهند، که ضریب تلفن همراه در فارس به حدود ۸۰ درصد می‌رسد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس با بیان اینکه در ابتدای انقلاب در استان ۱۲۴ دستگاه تلفن همگانی وجود داشت و این تعداد تا کنون به ۶ هزار و ۶۷۷ دستگاه رسیده، افزود: در حوزه شبکه فیبر نوری استان نیز توسعه قابل توجهی داشته ایم به طوری که استان فارس به مرکز توزیع و انتقال پهنای باند به استان‌های جنوبی تبدیل شده است.

وی با اشاره به دسترسی تمام شهر‌های استان به اینترنت پرسرعت نسل سه و چهار اضافه کرد: در حال حاضر ۳۹ روستای زیر ۱۰ خانوار استان به تلفن ثابت متصل هستند و ۲ هزار ۱۶۱ روستای استان نیز از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند که امکان دسترسی یک هزار و ۲۴ روستا به اینترنت پرسرعت پارسال فراهم شده است.

سهرابی اظهار کرد: در پست بانک نیز ۱۱۶ دستگاه خودپرداز روستایی در روستا‌های محروم و کمتر توسعه یافته استان نصب و راه اندازی شده است که در حوزه دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز حدود ۴۵۹ دفتر پیشخوان شهری و ۳۹۷ دفتر ict روستایی در استان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس تاکید کرد: شرکت مخابرات استان تا کنون طرح دسترسی شهروندان و کسب و کار‌ها به شبکه فیبر نوری را در دستور کار دارد که از پارسال تاکنون نیز ۸۵۹ پورت نصب شده است.
انتهای پیام/ت

افزایش ضریب نفوذ تلفن ثابت در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار