معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور خبر داد؛

اجرای ۱۱۸ طرح ملی آبرسانی در کشور

پاکروح گفت: هم‌اکنون ۱۱۸ طرح ملی آبرسانی در سطح کشور در حال اجراست که ۳۱ طرح از این تعداد، پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰ درصد دارند.

روابط عمومی/اجرای ۱۱۸ طرح ملی آبرسانی در کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از  پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، شاهین پاکروح معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور  با اشاره به اینکه اعتبار اجرای این طرح‌ها در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸، با ۱۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل، ۱۹ هزار و ۳۴۸ میلیارد ریال شده است، اظهار کرد: برای تکمیل ۳۱ طرح ملی آبرسانی، به اعتباری افزون‌بر ۲۴ هزار و ۷۳۴ میلیارد ریال نیاز است.

وی تعداد طرح‌های فاضلاب کشور در لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ را ۲۰۹ طرح اعلام و تصریح کرد: در حال حاضر ۵۴ طرح فاضلاب در قالب برنامه توسعه تأسیسات فاضلاب و بازچرخانی آب از پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد برخوردار بوده و تاکنون برای اجرای این طرح‌ها مبلغ ۷۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.


بیشتر بخوانید: الزام ساختمان‌های جدید برای نصب تجهیزات بهینه‌سازی مصرف آب


معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور اظهار کرد: تکمیل و راه‌اندازی این تعداد طرح فاضلاب در کشور، به ۳۳ هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

پاکروح همچنین تصریح کرد: در بخش تصفیه‌خانه‌های فاضلاب نیز ۸۶ تصفیه‌خانه با مجموع ظرفیت ۲.۲۲ میلیون مترمکعب در شبانه‌روز در حال احداث است که با تکمیل و راه‌اندازی تدریجی این تصفیه‌خانه ها، جمعیتی افزون بر ۱۰.۲۲ میلیون نفر تحت پوشش خدمات تصفیه فاضلاب قرار خواهند گرفت.

اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها، بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۶ میلیارد ریال بر آورد شده است

وی با اشاره به احداث ۳۰ تصفیه‌خانه آب با مجموع ظرفیت روزانه ۳ هزار و ۳۲۷ میلیون مترمکعب در سطح کشور افزود: در استان‌های آذربایجان شرقی ۲ واحد، آذربایجان غربی ۳ واحد، اردبیل، البرز، تهران، چهارمحال و بختیاری، زنجان، سیستان و بلوچستان، قزوین، قم، لرستان و همدان هر کدام یک واحد، فارس ۳ واحد، کردستان ۲ واحد، کرمان ۲ واحد، کرمانشاه ۳ واحد، گیلان ۲ واحد و مازندران ۲ واحد تصفیه‌خانه در حال احداث است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آبفای کشور، پیشرفت فیزیکی تصفیه‌خانه‌های در حال احداث را متغیر بین ۱۵ تا ۹۷ درصد بیان کرد و گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح‌ها، بیش از ۱۰ هزار و ۵۲۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار