راه اندازی مرکز رشدمشترک برای توانمند سازی دانشجویان

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه گفت: نیازمند تغییر نقش دانشگاه‌ها در مسیر توسعه فناوری و تولید ثروت از دانش تولید شده در دانشگاه‌ها هستیم.

راه اندازی مرکز رشدمشترک برای توانمند سازی دانشجویانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معصومه خان احمدی سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه  گفت: نیازمند تغییر نقش دانشگاه‌ها در مسیر توسعه فناوری و تولید ثروت از دانش تولید شده در دانشگاه‌ها هستیم.

وی ادامه داد:اساتید و دانشگاهیان فراتر از الزامات قانونی، در این حوزه مسئولیت اجتماعی دارند.

خان احمدی افزود:با بررسی آمار‌ها علائم امیدوارکننده‌ای نمی‌بینم از کل شرکت ها‌ی تحت حمایت پارک علم و فناوری کرمانشاه از ابتدا تا کنون تنها ۲۰ شرکت با مدیرعاملی اساتید دانشگاه‌ها بوده است که نشان می‌دهد باید دانشگاهیان به تغییر جدی نقش خود در تبدیل علم به ثروت و متعاقب آن کمک به اشتغال فارغ التحصیلان خود در این شرکت‌ها اقدام نمایند.

سرپرست پارک علم و فناوری کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه راه اندازی مرکز رشدمشترک تسهیل کننده خدمات حمایتی پارک در توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان است، گفت: همچنین در مباحثی مانند راه اندازی کسب و کار و کمک به تجاری سازی نتایج تحقیقات توسط دانشگاهیان کمک خواهد کرد.

وی در پایان به طرح‌های مشترک قابل اجرا با دانشگاه صنعتی اشاره کرد و افزود: طرح توانا، استاد راهبر، حمایت از پایان نامه هابا قابلیت تجاری سازی، انجام تور‌های فناورانه، کارگاه و حمایت از مسابقات علمی بخشی از برنامه‌های مشترک قابل اجرا برای دانشگاه صنعتی است.

انتهای  پیام/ز

نقش دانشگاه‌ها در مسیر توسعه فناوری و تولید ثروت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار