مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی مطرح کرد؛

ورود بیش از ۴۹۰ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی از ورود بیش از ۴۹۰ هزار گردشگر خارجی به آذربایجان شرقی خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، آبدار مدیرکل میراث فرهنگی استان آذربایجان‌شرقی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۹۱ هزار نفر گردشگر خارجی بر اساس آمار‌های رسمی وارد استان شده است گفت: ۹۸ هزار نفر با میانگین دو و نیم شبی در سطح استان اقامت داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه امروزه در سراسر دنیا بحث رویدادسازی مطرح است که تعیین پایتخت گردشگری جهان اسلام توسط سازمان همکاری کشور‌های اسلامی با ۵۷ عضو، بخشی از این رویکرد است اظهار داشت: رویداد «تبریز ۲۰۱۸» در سال ۲۰۱۵ توسط سازمان همکاری کشور‌های اسلامی تصویب و ابلاغ و به تبع آن در سال ۲۰۱۶ دبیرخانه آن در تبریز تشکیل و اجرایی شد.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا برنامه و ساختاری تدوین گردید که تمام دستگاه‌های مشارکت‌کننده در این رویداد مشخص شدند ادامه داد: ریاست ستاد اجرایی «تبریز ۲۰۱۸» بر عهده استاندار آذربایجان‌شرقی، دبیری این ستاد برعهده مدیرکل میراث فرهنگی استان، شهردار تبریز دبیر اجرایی و قائم مقام ستاد نیز معاون عمرانی استاندار بود، کمیته‌هایی نیز در زیر مجموعه‌ها وجود داشت که توسط آقای استاندار به تمامی افراد ابلاغ‌هایی با محوریت وظایف، صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه برنامه تشکیل ستاد ملی این دبیرخانه نیز با حضور پنج وزیر کشور تصویب شده بود و در طرح مصوب ستاد اجرایی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور به‌عنوان رئیس این ستاد ملی انتخاب شد، ابراز داشت: به‌جای پنج وزیر، ۱۱ فرد از مسوولان ارشد وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دیگر به دبیری معاون اول سازمان میراث فرهنگی کشور، جهت تشکیل ستاد ملی «تبریز ۲۰۱۸» انتخاب شدند.

آبدار افزود: بعد از پیگیری‌های مکرر نمایندگان و استاندار تصمیم گرفته شد که یک طرح ۱۵۰ میلیارد تومانی نیز با امضای آقای پزشکیان نایب رئیس مجلس و آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی خطاب به معاون اول رئیس‌جمهور نوشته شود که در نهایت با امضای آقای جهانگیری این اعتبار مصوب و جهت اجرا به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نهایتاً ۵۰ میلیارد تومان به صورت غیرمستقیم تامین شد که حدود نیمی از آن یعنی ۲۳ درصد بصورت اوراق تخصیص یافته است، گفت: این اعتبار پنجاه میلیاردی با هماهنگی نمایندگان استان به مباحث گردشگری حوزه‌های انتخابی نمایندگان اختصاص یافته است.

وی تشریح کرد: نامه‌ای به تمام ۲۳ دستگاه استانی درگیر رویداد «تبریز ۲۰۱۸» نوشته‌ایم تا کار‌هایی که در این خصوص انجام داده‌اند را مشخص کنند؛ همچنین تمام دستگاه‌ها موظف‌اند نشستی با اصحاب رسانه برگزار کرده و مشخص کنند برای تبریز ۲۰۱۸ چه کردند و شفاف سازی کنند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت پروژه مقبره الشعرا اظهار داشت: مقبره الشعرا پروژه شهرداری است و حدود ۱۵ میلیارد برای پایان آن از طریق سازمان برنامه و بودجه اختصاص یافته است.

آبدار با بیان اینکه از ابتدای سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۹۱ هزار نفر گردشگر خارجی بر اساس آمار‌های رسمی وارد استان شده است تشریح کرد: ۹۸ هزار نفر با میانگین دو و نیم شبی در سطح استان اقامت داشته‌اند که شهر تبریز از این آمار با اقامت ۹۴ هزار نفری، بیشترین اقامت را به خود اختصاص داده است.

این مقام مسئول افزود: ۴/۵ میلیون نفر گردشگر داخلی به استان آمده و ۱/۲ میلیون نفر نیز اقامت داشته‌اند و ۲۴ درصد رشد ورود گردشگر داخلی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته‌ایم.

انتهای پیام/ش

ورود۴/۵ میلیون نفر گردشگر داخلی به استان آذربایجان‌شرقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.