جهانبخش: گلزنی نه، مهم قهرمانی است

علیرضا جهانبخش بار دیگر با قدرت برگشته است، درخشش این بازیکن در بازی با عمان کاملا قابل مشاهده بود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ریش‌قرمز دوباره بازگشته و اتفاقا با قدرت هم به میادین بازگشته است. تیم‌ملی ایران با درخشش جهانبخش از پس عمان هم برآمد تا حریف چین در مرحله بعدی جام ملت‌ها شود. گل اول را علیرضا زد تا نشان دهد چشم‌انداز بزرگی را در این جام برای خودش ترسیم کرده و چقدر کی‌روش خوشبخت بود که مصدومیت جهانبخش در موعدی که باید، به پایان رسید تا حالا شاهد بازگشت باشکوهی از این بازیکن حرفه‌ای و توانمند باشیم. بعد از دیدار با عمان فرصت کوتاهی به وجود آمد تا با علیرضا جهانبخش مصاحبه‌ای را ترتیب دهیم. گفت‌وگو با گلزن ایران در بازی با عمان را در ادامه می‌خوانید.


بیشتربخوانید: در مورد رفتن کی روش از تیم ملی چیزی نشنیده ام!


بازی با عمان چطور بود؟ بعد از طی‌کردن دوران مصدومیتت، همان جهانبخش سابق شده‌ای.

خدا را شکر همان‌طور که گفتید بعد از حدود سه‌ماه مصدومیت و دوری از میادین دوباره به زمین فوتبال بازگشتم. قطعا زمان سختی را پشت‌سر گذاشتم و در این مدت خیلی سخت تلاش کردم تا دوباره برگردم. دلم برای فوتبال و زمین بازی تنگ شده بود و برای بازگشت لحظه‌شماری می‌کردم. بازی با عمان را هم می‌دانستم بازی سختی می‌شود.

در ابتدای بازی غافلگیر شدید و نزدیک بود کار خیلی سخت شود!

درست است. یک مقدار هوشیار نبودیم و یک پنالتی دادیم اما خدا را شکر مهار پنالتی توسط بیرانوند باعث شد به بازی برگردیم.

گل اول را هم خودت با سماجت زدی.

خدا را شکر که این اتفاق افتاد و از این بابت خیلی خوشحالم. بعد از گل اول کامل به بازی برگشتیم و توپ و میدان از آن ما شد. در ادامه اعتمادبه‌نفس‌مان بیشتر شد و گل دوم و تمام‌کننده را هم زدیم. حتی می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم اما همان دو بر صفر هم خوب بود و ما را به یک‌چهارم نهایی برد.

کدام بازیکن بهترین بازیکن زمین بود؟

بهترین بازیکن زمین تیم‌ملی بود. بیرانوند، اشکان و کل تیم خوب بودند و خدا را شکر که من هم گوشه‌ای از کار را گرفتم و توانستم به تیم‌ملی کمک کنم. مهم این بود که سه امتیاز را گرفتیم. همه از قبل فکر می‌کردند این بازی را به‌راحتی می‌بریم اما عمان در عمل نشان داد که حریف راحتی نبود.

بازی با چین را چطور ارزیابی می‌کنی؟

چین همیشه حریف سختی بوده و برایمان دردسرساز بوده است. بازی مرحله بعد با چین بسیار سخت‌تر می‌شود و امیدوارم بتوانیم از این دیدار هم سربلند بیرون بیاییم.

مصدومیت‌های قبلی باعث شده مصدومیت‌های جزئی‌ات نگرانی‌های بزرگی را به وجود بیاورد. چقدر فکر می‌کنی تا آخر جام دوام بیاوری؟

نمی‌شود چنین موضوعی را پیش‌بینی کرد، اما قطعا در این مدت فشار زیادی روی من بود. پارسال فصل دشوار و طولانی را پشت‌سر گذاشتم. بعد از آن جام‌جهانی و بعد هم فشارهایی که به‌خاطر ترانسفر به لیگ انگلیس متحمل شدم باعث شد آن شرایط برایم به وجود بیاید. این مصدومیت خیلی من را اذیت کرد اما از کادر فنی تیم‌ملی متشکرم که در این مدت خیلی به من کمک کردند و ریکاوری خوبی داشتم تا هرچه زودتر به میادین برگردم و امیدوارم در ادامه بیشتر از هر زمانی به تیم‌ملی کمک کنم.

در این دیدار موفق شدی بعد از مدت‌ها برای تیم‌ملی گلزنی کنی. زدن گل قهرمانی چقدر لذتبخش است؟

می‌تواند افتخار بزرگی برای هر بازیکنی باشد اما راستش را بخواهید اصلا به آن فکر نمی‌کنم. فرقی نمی‌کند چه کسی گل قهرمانی را بزند، اما همین که بتوانیم قهرمان شویم بزرگ‌ترین شیرینی و افتخار برای بازیکنان و مردم ایران خواهد بود.

به‌خاطر مصدومیت‌هایی که داشتی یک مقدار برایتونی‌ها انتقادهایی را مطرح کردند اما تو نشان دادی هنوز هم زهردار هستی و شاید در بازگشت کمک‌حال تیم انگلیسی شوی.

انتظارات از من زیاد بود و هست اما درباره انتقادهایی که می‌گویید به‌شخصه هیچ نکته بد و منفی در هواداران‌مان ندیدم، چون آنها می‌دانند کیفیت من چگونه است و دلیل اینکه این همه تلاش کردند به باشگاه‌شان بروم برای چه بوده است. لیگ انگلیس لیگ سختی است و این را می‌دانم که عادت‌کردن به شرایط لیگ برتر کمی زمان می‌برد؛ اما مطمئنم که برمی‌گردم و کیفیتم را نشان می‌دهم.

از انتخاب برایتون پشیمان نیستی؟

اصلا پشیمان نیستم؛ اتفاقا از انتخابم خیلی هم راضی هستم و مطمئنم که در لیگ انگلیس موفق می‌شوم، چون کیفیت خودم را می‌دانم و نسبت به تیم‌مان شناخت دارم و مطمئنم هرچه زمان بگذرد، شرایط بهتر می‌شود.

منبع: روزنامه فرهیختگان

انتهای پیام/

جهانبخش: مطمئنم در انگلیس موفق می‌شوم چون کیفیتم را می‌دانم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار