لاهوتی گفت: برگشت ارز به چرخه اقتصادی یکی از مطالبات بحق دولت است که صادرکنندگان با بازگشت ارز به چرخه اقتصادی مشکلی ندارند.

صادرکنندگان مخالف بازگشت ارز به چرخه اقتصادی نیستندبه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار کرد: بانک مرکزی برای بازگشت ارز به چرخه اقتصادی کشور، ­­۵ روش را اعلام کرده که یکی از این روش ها، عرضه در نیماست، اما روش‌های دیگری مانند واردات در مقابل صادرات و واگذاری ارز صادراتی به واردکنندگانی که ثبت سفارش دارند نیز از جمله این روش هاست.

وی اضافه کرد: از آنجایی که وزرات صمت، واردات را اولویت بندی کرده است ارز صادراتی فقط برای اولویت کالایی سه است که تقاضایی برای آن وجود ندارد ضمن اینکه واردکننده‌ای هم که قبلا واردات نداشته اکنون هم امکان واردات ندارد و برای واردات آن ثبت سفارش صورت نمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: رشد صادرات کشور با وجود بی مهری‌ها! / ثبات ارز، حلّال مشکلات صادر کنندگان

لاهوتی گفت: نکته دیگر این است که قیمت پایه‌های صادراتی گمرک بالاتر از قیمت فروش صادرکنندگان در بازار‌های هدف صادراتی است. برگشت ارز به چرخه اقتصادی یکی از مطالبات بحق دولت است که صادرکنندگان با آن مشکلی ندارند.
 
انتهای پیام/

برگشت ارز به چرخه اقتصادی از مطالبات بحق دولت

برچسب ها: ارز ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار