تولید سالانه ۶۰ هزار اصله نهال در نهالستان مهاباد

کارشناس نهالستان اداره منابع طبیعی و جنگل بانی و آبخیز داری مهاباد گفت: هرسال به طور متوسط ۶۰ هزار نهال در نهالستان این شهرستان تولید می‌شود.

خالد خضری کارشناس نهالستان اداره منابع طبیعی و جنگل بانی و آبخیز داری مهاباد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، گفت: صنوبر، بید مشک، بید مجنون، سنجد، اقاقیا از جمله نهال‌هایی هستند که در نهالستان مهاباد تولید می‌شود.

وی با اعلام اینکه وسعت نهالستان مهاباد ۲۰ هکتار است افزود: نهال‌های تولیدی باهمکاری مردم و دستگاههای اجرایی دیگر در حاشیه شهر، مناطق مختلف شهر از جمله فضا‌های سبز شهری و اداری و معابر کاشته شود.

خضری با اشاره به اینکه آذربایجان غربی ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۱۰۱ هزار هکتار آن جنگل است افزود: شهرستان مهاباد ۹۰ هزار هکتار عرصه ملی دارد که ۴۰۰ هکتار آن را جنگل تشکیل می‌دهد.

کارشناس اداره منابع طبیعی و جنگل بانی و آبخیز داری مهاباد ادامه داد: اداره کل هرسال سهمیه هرشهرستان را برای دریافت نهال تعیین می‌کند و نهالستان‌های استان از جمله نهالستان دارلک مهاباد نیاز شهرستان‌های درخواست کننده را تامین می‌کند.

انتهای پیام / س خ

تولید نهال از نهالستان شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.