جام ملت‌های آسیا - ۲۰۱۹؛

کره جنوبی 2 - بحرین 1 /صعود نفس گیر ببرهای آسیا با تعویض طلایی بنتو

تیم‌های ملی فوتبال کره جنوبی و بحرین در چارچوب رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مصاف هم رفتند که کره موفق شد با نتیجه دو بر یک پیروز شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در ادامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم‌های ملی کره جنوبی و بحرین از ساعت 16 و 30 دقیقه امروز، در استادیوم بن راشد آل مکتوم دبی با قضاوت ریوجی ساتو از ژاپن مقابل هم قرار گرفتند.

ترکیب تیم ملی کره جنوبی

  • کیم سئونگ یو، کیم مین جائه، کیم یونگ وون، لی یونگ، هانگ چول، جانگ وو یونگ، هوانگ این بئوم، هوانگ هی چان، لی چونگ یونگ، سون هئونگ مین و هوانگ اوی‌جو

ترکیب تیم ملی بحرین

  • سید شبر علوی، حامد محمود الشمسان، ولید محمد الحیام، سید رضا عیسی حسن، کمیل حسان الاسود، عبدالوهاب علی الصافی، علی جعفر مدن، محمد جاسم مرهون، جمال راشد عبدالرحمن، سید ضیاء سیدسعید و محمد سعد الرمیحی

کره جنوبی 1 - بحرین صفر /گزارش لحظه به لحظه

دقایق و حواشی حساس:

کره جنوبی این دیدار را بهتری از حریف آغاز کرد و در همان دقایق ابتدایی سعی در گلزنی داشت اما نخستین موقعیت جدی بازی را بخرین در دقیقه چهار ایجاد کرد. شوت سنگین محمد مرهون از پشت محوطه جریمه به طرز خطرناکی به کنار دروازه کره جنوبی رفت.

کره ای ها کاملا توپ و میدان را در دقایق ابتدایی بازی در اختیار گرفتند و به طوری که در 10 دقیقه نخست مسابقه، 80 درصد مالکیت توپ برای کره جنوبی بود.

کره اگر چه توپ و میدان را تا اواسط نیمه نخست در اختیار داشت اما تا دقیقه 25 مسابقه هیچ شوتی را به سمت دروازه بحرین نزدند.

در دقیقه 32 پاس عمقی عالی از سون هیونگ مین کاپیتان کره جنوبی ، نزدیک بود هوانگ را با دروازه بان بحرین تک به تک کند اما علوی زودتر از هوانگ به توپ رسید و آن را جمع کرد.

یک دقیقه بعد باز هم هوانگ هی چان وارد محوطه جریمه بحرین شد و در حالی که فرصتی عالی برای گلزنی داشت در لحظه شوتزنی، مدافعان بحرین توپش را دفع کردند.

در دقیقه 43 مسابقه کره جنوبی گل نخست بازی را به ثمر رساند. باز هم مانند حملات قبلی کره ای ها، سون هیونگ مین شروع کننده حرکت بود و پاس خوبش به جناح راست برای لی یونگ با سانتر زمینی این بازیکن همراه شد اما دروازه بان بحرین ضربه هوانگ یی جو را دفع کرد و در برگشت هوانگ هی چان دروازه خالی بحرین را به راحتی باز کرد.

کره جنوبی 2 - بحرین 1 /گزارش لحظه به لحظه

در نهایت نیمه نخست مسابقه با پیروزی یک بر صفر کره جنوبی به پایان رسید.

در نیمه دوم نیز سبک بازی تغییری نکرد و بحرینی اگرچه از حریف عقب بودند اما توان در اختیار گرفتن توپ و میدان و حمله سه سمت دروازه کره جنوبی را نداشتند.

شاگردان پائولو بنتو نیز در این نیمه با استرس کمتری حمله می کردند و در دقایق ابتدایی این نیمه چندین بار دروازه بحرین را تهدید کردند و تا باز کردن دروازه این تیم پیش رفتند.

در دقیقه 49 شوت روی پای چپ هوانگ اوی‌جو به سمت دروازه بحرین با محمد الحیام برخورد کرد و تبدیل به گل نشد.

در دقیقه 56 کره جنوبی صاحب یک ضربه آزاد پشت محوطه جریمه شد. ضربه آزاد جانگ وو یونگ به دیوار دفاعی بازیکنان بحرین برخورد کرد و به کرنر رفت.

در دقیقه 70 بحرین بهترین بخت خود را برای گلزنی از دست داد. ضربه زیبا و پای چپ راشد از پشت محوطه جریمه کره را، دروازه بان این تیم از کنج دروازه بیرون کشید و به کرنر فرستاد.

در دقیقه 77 بحرین گل مساوی را به ثمر رساند.شوت سیدسعید از پشت محوطه جریمه کره جنوبی را مهدی حمیدان در میانه راه قطع کرد و خود او اقدام به شوت‌زنی کرد که ضربه او درآستانه ورود به دروازه را هانگ چول برگشت، اما در بر گشت سعد الرمیحی دروازه را باز کرد و بازی را به تساوی کشاند.

کره جنوبی 2 - بحرین 1 /گزارش لحظه به لحظه

بحرینی ها پس از گل مساوی روحیعه گرفتند و بازی بهترین به نمایش گذاشتند. آنها به خوبی دفاع کردند و اجازه نزدیک شدن کره ای ها به دروازه شان را نمی دادند.

در وقتهای تلف شده نیمه دوم با اشتباه عجیب و مرگبار محمد الحیام مدافع بحرین در پاس به عقب ، مهاجم کره هوانگ اوی‌جو با دروازه بان بحرین تک به تک شد اما ضربه اش را با بی دقتی به کنار دروازه زد.

در نهایت این بازی در 90 دقیقه با تساوی یک بر یک به پایان رسید و کار به وقتهای اضافه کشیده شد.

کره جنوبی 2 - بحرین 1 /گزارش لحظه به لحظه

در وقتهای اضافه نیمه نخست کره جنوبی فشار زیادی روی دروازه بحرین برای گلزنی ایجاد کرد . دروازه بان بحرین ، سید شبر علوی در این نیمه مصدوم شد و جای خود را به دروازه بان ذخیره داد.

در دقیقه 105 سانتر بازیکن کره و ضربه سر کیم یونگ وون به شکل بسیار خطرناکی به کنار دروازه بحرین رفت.

در وقتهای تلف شده وقت اضافه نیمه اول کره گل دوم را هم زد.یک سانتر عالی روی دروازه و ضربه سر خوب کیم جین سو بازیکنی که در وقت اضافه به عنوان بازیکن تعویضی به بازی آمد، نتیجه را دو بر یک کرد.

در وقت اضافه نیمه دوم و در ابتدای این نیمه کره می توانست  گل سوم را هم بزند اما شوت بازیکن کره به تیر دروازه بحرین برخورد می کند .

در ادامه تلاش بحرینی ها برای به تساوی کشاندن بازی ثمری نداشت و کره جنوبی با پیروزی دو بر یک مقابل بحرین در پایان 120 دقیقه، به مرحله یک چهارم نهایی این رقابتها راه یافت.

کره در مرحله بعد به مصاف برنده دیدار تیم های عراق و قطر می رود.

انتهای پیام/

پیروزی کره جنوبی مقابل بحرین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار