افزایش صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: صادرات کالا از منطقه آزاد اروند ۴۰ درصد افزایش یافت.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، سید علی موسوی معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد اروند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 36 درصد افزایش یافت و سرمایه گذاری خارجی نیز تا پایان آبان ماه ۹۷ علیرغم تحریم‌ها ۱۳۴ میلیون دلار بوده است.

وی افزود: در منطقه آزاد اروند از ابتدای سال ۹۷ تاکنون هم در بخش تجارت و هم در بخش صنعت کارهای ریشه‌ای و خوبی صورت گرفته و درحال حاضر حدود ۲۰ واحد مهم در حال ساخت است.

معاون سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند در خصوص پروژه‌های مهم منطقه، گفت: فولاد جهان آرا و فاز 2 پالایشگاه از جمله پروژه‌های مهمی هستند که  پیشرفت خوبی داشته‌اند،  این دو پروژه‌ بسیار مهمی هستند که حجم سرمایه گذاری بالای را جذب می‌کنند و هم اشتغال خوبی را ایجاد و هم بخشی از صادرات افزایش پیدا می‌کنند.

موسوی ادامه داد: در منطقه آزاد اروند از سال ۹۲ تا کنون جهت حمایت فعال از صنعتگران و صنایع فعال در منطقه بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال  برای زیر ساخت‌هایی مثل برق، گاز، تلفن، اینترنت، فضای سبز و معابر و سایر بخش‌های خدماتی در حوضه صنعت هزینه شده است.

وی با اشاره به سیاست‌های اقتصادی منطقه، گفت: سیاست‌های اتخاذ شده بر این اساس است که ازطریق ارائه مشاوره‌های حقوقی و همچنین پرداخت سرمایه در گردش و سرمایه‌های ثابت تعداد زیادی از واحدهای راکد احیا شوند.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند از کمک‌های فنی اعتباری استانداری خوزستان با توافق بانک ملی درخصوص اعطای تسهیلات یاد کرد و افزود: خوشبختانه توانستیم اعتبارات خوبی برای واحدهای صنعتی خرمشهر و آبادان دریافت کنیم که برخی طرح ها در کمیته استان تصویب شده و تعدادی از این طرح ها نیز به بانک معرفی شدند.

موسوی در رابطه با صادرات تولیدات منطقه و تولید صادرات‌گرا، ادامه داد: واحدهای بسیار خوبی در شهرک صنعتی آبادان و خرمشهر وجود دارد که تولیداشان صادرات گرا است؛ یکی از واحدهای خرمایی در منطقه سالیانه بیش از ۶۰۰۰ تن خرما به صورت بسته بندی به کشور های اروپایی و آمریکایی از جمله کشورهای نیوزلند، استرالیا، کانادا، انگلیس،  روسیه صادر می‌کنند.

وی گفت: در 8 ماه اول سال ۱۴۰میلیون دلار صادرات داشتیم که نسبت به سال گذشته مدت مشابه آن نزدیک ۴۰ درصد رشد و پیشرفت داشتیم و پیش بینی ما این است که میزان صادرات تا پایان سال نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلار برسد.

معاون سرمایه‌گذاری منطقه آزاد اروند در خصوص صادرات مجدد در بخش ترانزیت و سرمایه گذاری، افزود: نکته بسیار مهمی که وجود دارد حجم سرمایه‌گذاری جذب شده داخلی تا پایان آبان ماه سال ۹۶ به ۴۵۹ میلیارد تومان بود در حالی‌که این آمار امسال تا پایان آبان ماه ۹۷ به ۶۲۴ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

 انتهای پیام/ د

افزایش ۴۰ درصدی صادرات کالا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.