رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: از ابتدای سال ۴۰۰۰ راننده به علت نقص فنی خودرو جریمه شدند.

جریمه ۴۰۰۰ راننده به علت نقض خودروبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سرگرد سید جواد حسینی، رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان بیان کرد: عوامل پلیس در صورت برخورد با خودرو‌هایی که دارای نقص فنی هستند مجازات متناسب با آن را اعمال و در صورت نیاز اقدام به توقف خودرو می‌کنند.

وی ادامه داد: ماده ۲۰۰ آیین نامه راهنمایی رانندگی به نقص فنی خودرو‌ها  اشاره کرده است که هیچ راننده‌ای در صورت بروز نقص فنی خودرو نباید اقدام به رانندگی کند مانند نقص در سیستم روشنایی، سیستم فرمان، دودزا بودن خودرو و سیستم ترمز که مقدار جریمه هر یک از این نواقض متفاوت است.

رئیس اداره عملیات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان اظهار داشت:  نداشتن زنجیر چرخ و نقض سیستم برف پاک کن در روز‌های برفی و یخبندان نیز از نواقض فنی خودرو محسوب شده و در صورت برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی، راننده جریمه خواهد شد.

حسینی خاطرنشان کرد: نقض در سیستم برف پاک کن و روشنایی و نداشتن زنجیر چرخ  به علت اهمیت و نقش مؤثر آن‌ها در روز‌های برفی جریمه سنگین‌تری نسبت به دیگر نواقض فنی دارند.

وی  افزود: راننده باید در صورت وجود نقض فنی، به مراکز معاینه فنی مراجعه کرده و مشکل فنی خودرو خود را برطرف سازد.

انتهای پیام/ب

 

۴۰۰۰ راننده به علت نقض خودرو جریمه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار