اجلاس بین‌المللی «مسجد؛ پایگاه اخوت جهان اسلام» در بندرعباس برگزار می‌شود

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان از برگزاری اجلاس بین‌المللی «مسجد؛ پایگاه اخوت جهان اسلام» در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بندرعباس خبر داد.

به گزارش حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام احمد پهلوانی از برگزاری اجلاس بین‌المللی مسجد؛ پایگاه اخوت جهان اسلام درآستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بندرعباس خبر داد.
 
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان تصریح کرد: این اجلاس در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و در راستای طرح «اخوت مساجد جهان اسلام» پنج‌شنبه (٤بهمن ماه) با حضور نمایندگانی از ٢٠ کشور جهان برگزار می‌شود.

وی افزود: مساجد در طول تاریخ اسلام، همواره به عنوان عامل وحدت جامعه، نقش‌آفرین بوده‌اند. در قرن اخیر نیز پایه و پایگاه انقلاب اسلامی، مسجد بوده است و با توجه به این‌که در اجلاس بین‌المللی «مسجد؛ پایگاه اخوت جهان اسلام» ائمه جمعه و جماعات شیعه و اهل سنّت در کنار هم حضور دارند، لذا این اجلاس می‌تواند یکی از مولفه‌های وحدت‌آفرین میان مسلمانان جهان باشد.

حجت‌الاسلام پهلوانی بیان کرد: مهمانانی از کشور‌های آلمان، پاکستان، کویت، الجزایر، عربستان سعودی، ماداگاسکار، میانمار، کونگو، اکوادور، ونزوئلا، نیجریه و برخی از مدیران مراکز اسلامی آسیا و اروپا، جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه، ائمه جماعات شاخص شیعه و اهل تسنّن در این برنامه حضور دارند.

وی ادامه داد: جناب شیخ حسین معتوق از کشور کویت و عضو شورای عالی مجمع جهانی اهل البیت، جناب آقای فیصل مُرهل مدیر مرکز اسلامی الغدیر در آرژانتین، جناب آقای خالد سیساوی اهل کشور الجزایر و مبلغ فعال در فرانسه، شیلی و دیگر کشور‌های اروپایی، جناب شیخ عبدالمجید البقشی از کشور عربستان و استاد حوزه و دانشگاه و همچنین جناب شیخ حسن جمال مدیر موسسه حضرت معصومه سلام الله علی‌ها در میانمار از جمله مهمانان حاضر در این اجلاس هستند.

حجت‌الاسلام پهلوانی با اشاره به اهداف برگزاری این اجلاس گفت: انتقال تجارب مساجد ایران و جهان، به عنوان محور اصلی بحث، ترویج گفتمان انقلاب اسلامی و بررسی راه‌های ترویج صحیفه سجادیه با توجه به برپایی کنگره بین‌المللی امام سجاد علیه‌السلام در هرمزگان، به عنوان محور‌ها و پنل‌های جانبی این نشست در نظر گرفته شده است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: نشست‌های مقدماتی و برخی از پنل‌های جانبی اجلاس، از چهارشنبه شب آغاز می‌شود، اما اجلاس اصلی صبح تا ظهر روز پنج شنبه ٤ بهمن برگزار می‌شود.

پهلوانی اظهار کرد: حجت‌الاسلام احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت‌الله نعیم‌آبادی نماینده، ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، دبیر ستاد عالی‌کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، همچنین فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در اجلاس بین‌المللی مسجد؛ پایگاه اخوت جهان اسلام حضور دارند.

به گفته وی سخنران شاخص این اجلاس حجت‌الاسلام واعظی از اساتید حوزه و دانشگاه است که سال‌های متمادی در حوزه‌ها و دانشگاه‌های داخل و خارج از کشور در زمینه فقه، اصول، کلام و فلسفه تدریس داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار