واعظی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

ارتباط دولت با دفتر رهبر انقلاب خیلی نزدیک است/ نامه دو هفته اخیر درباره حضور ۸ وزیر در شورای مبارزه با پولشویی بوده است

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: طی دو هفته گذشته یک نامه درباره حضور ۸ وزیر در شورای مبارزه با پولشویی به دفتر رهبر انقلاب ارسال شده است.


افکار عمومی جهان را باید برای آزادی «مرضیه هاشمی» بسیج کنیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور امروز (چهارشنبه ۳ بهمن ماه) در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری مرضیه هاشمی خبرنگار پرس تی‌وی، گفت: آمریکا که مرتب در ارتباط با دیگران، دم از حقوق بشر می‌زند، همواره در داخل کشور خودش ما شاهد بوده‌ایم که رنگین‌پوستان با مشکل مواجه بوده‌اند و آنچه در رابطه با خانم مرضیه هاشمی رخ داد، یکی از تبعیض‌هایی است که همواره رنگین‌پوستان در آمریکا با آن مواجه هستند.

وی افزود: خانم هاشمی، دو اتهام دارد، یکی رنگین‌پوست بودن وی و دیگری مسلمان بودن؛ این مسئله مسلمان‌ستیزی در دولت ترامپ بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور تصریح کرد: وظیفه ماست که هر نوع حمایتی را از خانم هاشمی انجام دهیم و افکار عمومی دنیا را بسیج کنیم برای اینکه زودتر ایشان آزاد شود.

واعظی همچنین با اشاره به نامه اخیر هشت وزیر دولت به رهبر معظّم انقلاب،گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ارتباط وزرا با دفتر رهبری خیلی نزدیک است و ما در زمان وزارت ارتباطات، نامه‌های فراوانی می‌زدیم و رهنمود می‌گرفتیم، در دو هفته اخیر هم یک نامه درباره حضور هشت وزیر در شورای مبارزه با پولشویی بوده است.

وی اضافه کرد: رهبری پاسخ نامه را هم دادند، اما من از خبرسازی‌ها متأسفم؛ می‌خواهند اختلاف در کابینه و میان دفتر رهبری و دولت را رواج دهند در حالی که به هیچ وجه بحث استعفا مطرح نبوده است، مطلب ایشان هم رهنمودی است که ما از آن استفاده می‌کنیم.

واعظی تصریح کرد: من از رسانه‌ها خواهش می‌کنم که به این‌گونه مسائل و اخبار توجهی نکنند؛  ضمن اینکه از  دفتر رییس جمهور می‌خواهد بداند که مرجع انتشار این خبر دنبال کیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به موضوعات مطرح شده در جلسه امروز هیئت دولت، گفت: بخش زیادی از جلسه امروز هیئت دولت رسیدگی به لایحه جامعه انتخابات بود که در مجمع تشخیص مصحلت نظام مطرح شده بود که ابعاد مختلف آن مورد بررسی قرار گرفت.

واعظی ادامه داد: بیش از هر زمان نیازمند این هستیم که نماینده‌ای برای کنترل کالا و قیمت داشته باشیم؛ در گذشته هم مسئولیت این کار بر عهده  وزیر بازرگانی بود، ضمن اینکه رئیس جمهور تاکید دارند تا با قید دو فوریت و یا سه فوریت، وزارت بازرگانی تشکیل شود و این درحالی است که بخشی از وزارت بازرگانی در وزارت صمت و بخش دیگر در وزارت کشاورزی استبه همین دلیل  هماهنگی‌های لازم انجام نمی‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ما تشکیل وزارت بازرگانی را بیش از هر زمانی ضروری می‌دانیم، یادآور شد: در گذشته هم تشکیل این وزارتخانه در یک لایحه در دولت تصویب شده بود و همه هم خواستار نظارت و کنترل قیمت‌ها هستند بنابراین باید وزارت بازرگانی ایجاد شود.

وی با اشاره به مصاحبه مطرح شده اخیر درباره مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی، خاطر نشان کرد: خدماتی که آیت الله هاشمی انجام داده غیرقابل انکار بوده و رویکرد ایشان مشخص می‌باشد؛  با یک مصاحبه دید مردم تغییر نخواهد کرد؛ ضمن اینکه مردم قدردان مسئولان خود هستند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اظهارات اخیر جان بولتون، بیان کرد: دشمنی مشاور امنیت ملی در حال حاضر و زمانی که سمتی نداشت،  با حکومت و ملت ایران علنی بود؛  در حال حاضر هم از هر ابزاری استفاده می‌کند که این دشمنی‌ها را ابراز کند.  البته او نمی‌تواند نظر کل دولت آمریکا باشد، ضمن اینکه وقتی آمریکا از برجام خارج شد و دنیا مقابل آن‌ها ایستاد؛ آن‌ها علاقه‌مند هسند که به روش‌های مختلف فضاسازی کنند، در صورتی که ما تحت تاثیر جوسازی‌ها قرار نمی‌گیریم و به دنبال این هستیم که آگاهانه تصمیم بگیریم و تا زمانی که برجام منافع ما را تامین کند، در برجام خواهیم ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار