استاندار ایلام:

خبر خوش استاندار ایلام از اختصاص اعتبارات ویژه برای اربعین

استاندار ایلام گفت: برای سال ۹۸ اعتبارات اربعین در استان ایلام به ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، قاسم سلیمانی دشتکی  استاندار ایلام ظهر چهارشنبه در جلسه اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری ایلام گفت: در فصل بررسی بودجه ۹۸ در مجلس شورای اسلامی تلاش دامنه داری از سوی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با همراهی مجموعه مدیران اجرایی ایلام برای تقویت جایگاه استان و جذب اعتبارات بیشتر در جریان است.

وی افزود: خوشبختانه هماهنگی بسیار خوبی میان مجموعه مدیریتی ایلام با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برقرار بوده که در سایه این هم افزایی توانسته ایم منابع مالی بیشتری را به استان در وزارتخانه‌های مختلف جذب کنیم.

استاندار ایلام گفت: هم اکنون نیز لایحه بودجه ۹۸ در کمیسیون تلفیق مجلس در دست بررسی است و با رایزنی‌های صورت گرفته تاکنون در ردیف اربعین استان تحول چشمگیری حاصل شده است.

سلیمانی دشتکی گفت: ردیف اربعین مخصوص استان‌های ایلام، خوزستان و کرمانشاه است که امسال دولت پیشنهاد اختصاص ۲۰ میلیارد تومان را به استان ایلام داده بود که با تلاش مجمع نمایندگان این مقدار پنج برابر شده و کمیسیون تلفیق با افزایش آن به ۱۰۰ میلیارد تومان موافقت کرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بیشتر زائران اربعین مرز مهران را برای تردد انتخاب می‌کنند، ۵۰ درصد این ردیف بودجه اربعین به استان ایلام اختصاص می‌یابد و ۵۰ درصد آن متعلق به ۲ استان کرمانشاه و خوزستان است.

استاندار ایلام همچنین به مقوله استمهال بدهی‌های کشاورزان استان در اثر خشکسالی اشاره کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه ایلام سال گذشته به عنوان استانی که دچار خشکسالی شد، مورد تایید قرار گرفت، وام‌های بخش کشاورزی که سررسید بدهی آنها از تاریخ مهرماه ۹۶ لغایت اسفندماه ۹۷ است شامل بخشودگی می‌شود و در این زمینه باید به سرعت نسبت به اجرای آن اقدام شود.

انتهای پیام/ب

افزایش اعتبار  برای اربعین در استان ایلام

برچسب ها: استانداری ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.