مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از اختصاص ۱۴ هزار و ۲۸۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد با اعلام این خبر افزود: کشت گندم در منطقه مغان به عنوان یک محصول استراتژیک بوده و کاشت آن از اواسط آبان ماه هر سال آغاز می‌شود.
وی تصریح کرد: امسال ۱۴ هزار و ۲۸۸ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان ۱۱ هزار و ۲۱۱ هکتار گندم آبی و ۳ هزار و ۷۷ هکتار گندم به صورت دیم است که پیش بینی می‌شود کل تولید گندم آبی و دیم شهرستان ۷۴ هزار تن برآورد شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: گندم از جمله تولیدات شهرستان پارس آباد است که نشان می‌دهد این شهرستان یکی از قطب‌های تولید کننده گندم است که به انبار غله استان اردبیل معروف است.
حسنیان در خصوص وضعیت کشت جو نیز گفت: کشت جو در منطقه مغان به عنوان یک محصول استراتژیک بوده و کاشت آن از اوایل آبان ماه هر سال آغاز می‌شود.
وی بیان کرد: امسال ۲ هزار و ۵ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت جو اختصاص یافته است که از این میزان ۷۶۸ هکتار جو آبی و هزار و ۲۳۷ هکتار جو به صورت دیم است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: پیش بینی می‌شود کل تولید جو آبی و دیم شهرستان ۶ هزار و ۱۵ تن برآورد شود.
حسنیان گفت: جو از جمله تولیدات شهرستان پارس آباد است که در کنار تولید سویا، کلزا، گندم و ... از اهمیت بالایی برخوردار است.
انتهای پیام/ح

۲ هزار هکتار از اراضی پارس آباد به کشت جو اختصاص یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.