استاندار قم خبر داد؛

دبیرخانه ارتباط دانشگاه ها با استانداری تشکیل می شود

استاندار قم از تشکیل دبیرخانه ای برای تقویت ارتباط بین مراکز آموزش عالی و استانداری در اولین فرصت خبر داد.

دبیرخانه ارتباط دانشگاه ها با استانداری تشکیل می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،بهرام سرمست، استاندار قم در نشست هم اندیشی روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان  با تاکید بر اینکه با تمام توان در خدمت دانشگاهیان خواهد بود،گفت: به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان قول می‌دهم در اولین فرصت دبیرخانه‌ای برای تقویت ارتباط استانداری با دانشگاه‌ها در استانداری ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه چالش و مسئله عمده در حوزه دانشگاه‌ها داریم، افزود: نبود برقراری ارتباط دو سویه و مستمر میان دانشگاه و جامعه، دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه و صنعت از مهمترین مسائلی است که باید برای رفع آن چاره اندیشی کرد.

استاندار قم در این جلسه که برای ارائه پیشنهادات و نظرات جامعه دانشگاهی به استاندار و مسئولین اجرایی به منظور کمک به رشد و توسعه استان و شناسایی آسیب‌ها و مشکلات برگزار شد،گفت: فاصله میان تئوری و عمل در جامعه ما یک فاصله جدی است و نوعی بی اعتمادی بین دو حوزه تجربه و عمل وجود دارد.

سرمست از وجود نگاهی بدبینامه در این حوزه انتقاد کرد و گفت: در حال حاضر تفکری در جامعه وجود دارد که بر اساس آن من استاندار خود را بی نیاز از علم می‌دانم و معمولا مسئولین اجرایی کمی داریم که خود را وامدار مراکز دانشگاهی بدانند و از سوی دیگر دانشگاه‌ها در زمینه جذب دانشجو پروژه‌های تحقیقاتی کمتر به مسائل و نیاز‌های کشور توجه می‌کنند.

استاندار قم استقبال نکردن کارآفرینان برجسته کشور از جامعه دانشگاهی کشور را دیگر آسیب وارده به این حوزه عنوان کرد.

همچنین در این جلسه روسای دانشگاه‌ها به ارائه پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد دستگاه‌ها و ارتباط میان مراکز دانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی پرداختند.

حضور نمایندگان دانشگاه‌ها و اساتید در جلسات و کارگروه‌های استانداری، بررسی نیازمندی‌های دانشگاه‌ها و دانشجویان، ایجاد فرایند بین دانشگاهی، حرکت به سمت دولت الکترونیک با استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، آسیب شناسی دلایل پایین بودن انگیزه تحصیلی و امید به آینده دانشجویان، ایجاد زمینه‌های ارتباطی میان دانشگاهیان و کارخانه داران و صاحبان صنایع و نگارش پژوهش‌ها و پایان نامه‌های دانشگاهی بر اساس نیاز استان از جمله پیشنهاداتی بود که در این جلسه از سوی روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی برگزار شد.

انتهای پیام/ش

نشست هم اندیشی روسای دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.