دیوار مرزی دغدغه ترامپ است یا بهانه او؟

راه‌حل قرون وسطایی ترامپ برای تامین امنیت آمریکا

یکی از اعضای کنگره آمریکا در مصاحبه‌ای اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور قصد دارد از طریق راه‌حل‌های قرون وسطایی امنیت را برقرار کند.

راه‌حل قرون وسطایی ترامپ برای تامین امنیت آمریکابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «بنی تامپسون» عضو کنگره آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی بلومبرگ اعلام کرد دونالد ترامپ می‌خواهد از یک راه حل قرون وسطایی برای تامین امنیت آمریکا استفاده کند.

تامپسون در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه که پرسید: مایکل کوهن، وکیل پیشین ترامپ اعلام کرده است که در برابر کنگره شهادت نخواهد داد. ارزیابی شما چیست؟ گفت: این مایه تاسف است. به نظرم این فرصت خوبی برای وی بود که به همگان احترام بگذارد. این فرصت در اختیار وی خواهد بود که در کنگره حاضر شود و آنچه را که روی داده است، بیان کند. من امیدوارم که ما در جایی نشنویم که دولت ترامپ کسی را تهدید کرده باشد. ما یک کشور قانونمند هستیم. ما یکی از شاخه‌های حاکمیت در این کشور هستیم. ما شاخه قانونگذاری کشور هستیم و باید بتوانیم کار خود را انجام دهیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه که پرسید: ما شاهد تعطیلی دولت هستیم. از طرف دیگر دولت لایحه‌ای را برای پایان تعطیلی مطرح کرده است و از طرف دیگر شاهد مخالفت‌ها با آن در کنگره هستیم به نظر شما تعطیلی دولت تا کی ادامه خواهد یافت، گفت: هیچ شکی وجود ندارد که دموکرات‌ها پیش از این لایحه خود لایحه‌ای را پیشنهاد دادند که رییس جمهور با آن مخالفت کرد. متاسفانه ما در سنا هم شاهد حمایت از آن نبودیم. ما تلاش می‌کنیم که کارکنان بر سر کار خود برگردند. آنچه که می‌گذرد فرودگاه‌ها و مسافران و هواپیما‌های ما را در خطر قرار می‌دهد. این برای کارکنان دولت که افراد ثروتمندی نیستند اقدامی غیرمنصفانه است. آن‌ها هم اکنون مجبورند بدون پرداخت حقوق کار کنند.

تامپسون در ادامه در پاسخ به این سوال خبرنگار شبکه که پرسید: تعطیلی دولت اثرات بدی بر اقتصاد کشور داشته است. کارشناسان اقتصادی اعلام کرده‌اند که این موضوع بر تولید ناخالص ملی تاثیر قابل توجهی خواهد داشت. دموکرات‌ها در لایحه پیشنهادی خود مبلغی را برای امنیت مرزی ارائه کرده اند، اما گفته اند که این مبلغ نباید در ساخت دیوار هزینه شود ارزیابی شما چیست،گفت: بسیاری از ما معتقدیم که می‌توانیم امنیت مرزی را بدون ساخت دیوار داشته باشیم. ما می‌توانیم از فناوری و نیرو‌های انسانی بیشتر در مرز‌ها استفاده کنیم. ما معتقدیم که می‌توانیم که از فناوری‌های دیگر به جای موانع مرزی استفاده کنیم. از نظر ما پیشنهاد ترامپ در رابطه با ساخت دیوار یک راه حل قرون وسطایی برای مشکلات امنیت مرزی آمریکا در قرن جاری است. ما می‌توانیم کار‌های بهتری انجام دهیم. ما طرح‌های خود را به عنوان دموکرات‌ها ارائه کرده ایم. ما طرح‌هایی داریم که بر اساس آن‌ها می‌توانیم مرز‌های جنوبی کشور را به خوبی پوشش دهیم. به نظر ما با ساخت دیوار مرزی نمی‌توان این امنیت را ایجاد کرد. با استفاده از فناوری ما می‌توانیم پوشش لازم را داشته باشیم و امن باشیم.

 تامپسون افزود: از نظر ما ساخت یک دیوار مرزی نمی‌تواند برای شما امنیت به همراه داشته باشد. از نظر ما این دیوار امنیت ما را هم کمتر می‌کند. با استفاده از فناوری ما می‌توانیم همه مرز و افراد در حال عبور در آنجا را پوشش دهیم و تجهیزات لازم را به منطقه بفرستیم. ما با استفاده از فناوری می‌توانیم از امنیت مرزی خود دفاع کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به این سوال مجری شبکه که پرسید: دولت سرانجام چه زمانی بازگشایی خواهد شد، گفت: رییس جمهور موضوع تعطیلی دولت را در بطن موضوع امنیت مرزی قرار داده است. هیچ ربطی بین این دو موضوع وجود ندارد. او فردی است که تعطیلی دولت را به وجود آورده است و ما او را سرزنش می‌کنیم. او همچنان به این اقدامات سرزنش آمیز خود ادامه می‌دهد و این مایه تاسف است. هشتصد هزار نفر از کارکنان دولت بدون حقوق مانده‌اند. این برخلاف ارزش‌های کشور ما است. دموکرات‌ها و جمهوری خواهان باید بر سر میز مذاکراه بنشینند و در این رابطه با هم تبادل نظر کنند. آن‌ها باید درباره مفهوم امنیت مرزی با هم گفتگو کنند. این موضوع باید بدون موضوع ساخت دیوار صورت گیرد. ما باید امنیتی را که به آن نیاز داریم بررسی کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار