درنشست کشوری در اراک از رتبه‌های برتر ارتقای کیفیت آموزشی کشور تجلیل شد.

 به گزارش  خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ نشست  کشوری سر گروه‌های آموزشی درس ادبیات فارسی دوره دوم متوسطه نظری تشکیل و در این مراسم از ۳ استان آذربایجان شرقی کرمانشاه خورستان به ترتیب رتبه‌های برتر در ارتقای کیفیت آموزشی تقدیر و تشکر شد و به رسم یادبود و تشکر لوح تقدیر و هدایایی برای سرگروه این استان‌ها در نظر گرفته شد.

این مراسم با حضور علی اکبر کمالی نهاد رییس دبیرخانه راهبری زبان و ادبیات فارسی کشور و قاسم پور مقدم رییس گروه زبان و ادبیات فارسی دفتر تالیف و برنامه ریزی کتب درسی، در خانه معلم اراک برگزار و در این نشست رشد میانگین کشوری نمرات امتحانات زبان فارسی یک پایه دهم و علوم فنون ادبی پایه دهم ویازدهم در سال ۹۷ نسبت به سال گذشته مطرح شد.

معلمان در حوزه‌های روانشناسی نیاز به آموزش بیشتری

شیرزادی کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه کل کشور در این نشست با اشاره به اینکه معلمین در حوزه‌های روانشناسی نیاز به آموزش بیشتری دارند گفت:معلمان در حوزه‌های تخصصی خودشان مشکلی ندارند و نیاز بیشتر آن‌ها در حوزه های، ارزشیابی، تعامل با دانش آموز، روانشناسی و ... است که باید در این زمینه‌ها دبیرخانه‌های راهبری دروس وارد شوند و معلمان را توانمند کنند.

شیرزادی با بیان اینکه باید فعالیت‌های بومی معلمان افزایش یابد و ضریب امتیاز آن بیشتر شود تا بتوانند نسبت به رفع مشکلات و‌نواقص کمک کنند افزود: فعالیت بومی به آن دسته از فعالیت‌هایی گفته میشود که مختص نیاز‌های آموزشی منطقه و استان خود معلمان است.

وی اضافه کرد: در این راستا تصمیم گرفته شد که امسال به طور آزمایشی ۵ استان تهران، البرز، قزوین، خراسان رضوی و کردستان از فعالیت برنامه‌های دبیرخانه‌های راهبری کشوری دروس منفک شده و خودشان برنامه ریزی فعالیت‌های درسی را انجام دهند و در آخر سال موفقیت این طرح ارزیابی شود.

تبدیل سایت دبیرخانه به سایت مرجع برای کلیه دبیران، سرگروه درسی مناطق و استان ها، کامل بودن و داشتن لینک‌های مفید برای نیاز مراجعین و استفاده از ظرفیت فضای مجازی از پیشنهاد‌هایی هستند که کارشناس مسئول تکنولوژی و گروه‌های آموزشی متوسطه کل کشور مطرح کرد.

شیرزادی همچنین در حاشیه این همایش  در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ گفت: هرساله این گردهمایی در همه گروه‌های درسی در استان‌های کشور برگزار میشود و هدف آن ایجاد تعامل، تبادل، تجربیات بین سرگروه‌های درسی استان‌ها و مرور فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی استان‌ها است.

وی تصریح کرد: نقد وبررسی محتوا و کتاب‌های درسی با حضور مولفان کتب درسی و صاحب نظران از دیگر محور‌های این همایش است.


تجلیل از رتبه‌های برتر ارتقای کیفیت آموزشی کشور در اراک

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.