سوریه دخالت آمریکا در امور ونزوئلا را محکوم کرد

وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای دخالت دولت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.

سوریه دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه‌ای دخالت آشکار دولت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه سوریه ضمن تاکید بر مخالفت شدید دمشق با مداخلات علنی آمریکا، از اعلام همبستگی مجدد با مقامات و مردم ونزوئلا در تلاش برای حمایت از حاکمیت کشورشان و به شکست کشاندن طرح‌های کینه توزانه آمریکا خبر داد.

طی ۴۸ ساعت گذشته تحولات سیاسی مهمی در ونزوئلا رخ داده است. شب گذشته «خوان گوایدو» رئیس شورای ملی ونزوئلا و رهبر مخالفان این کشور با حمایت آمریکا، برزیل، آرژانتین و کانادا، با ایراد سخنرانی در جمع معترضان مادورو، خود را رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا خواند و سوگند نیز یاد کرد.

نیکلاس مادورو نیز گوایدو را دست‌نشانده آمریکا دانست و ضمن اعلام خبر قطع روابط دیپلماتیک با واشنگتن، ۷۲ ساعت به تمام دیپلمات‌های آمریکایی فرصت داد که از این کشور خارج شوند.

گفتنی است در پی به رسمیت شناخته شدن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا از سوی آمریکا، مقامات کشورهای مکزیک، بولیوی، کوبا، ترکیه، روسیه، ایران و چین در پیام‌های جداگانه‌ای حمایت خود را از نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی این کشور اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار