داورزنی: قانون منع استفاده از افراد بازنشسته در هیئت‌های استان‌ها باید شفاف‌تر شود

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: در هیئت‌های استانی قانون منع استفاده از افراد بازنشسته باید شفاف‌تر شود و کماکان اختلاف نظر وجود دارد.

داورزنی: قانون منع استفاده از افراد بازنشسته در هیئت های استان باید شفاف‌تر شود/ دخالتی در امور فدراسیون فوتبال نمی کنیمبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا داورزنی معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مورد فدراسیون هایی که با سرپرست اداره می شوند و هنوز رئیس فدراسیون مشخص نشده است گفت: حدود ۱۰، ۱۱ فدراسیون داریم که سرپرست آن را اداره می‌کند و تلاش وزارت ورزش این است که هرچه زودتر مجامع انتخابی این فدراسیون‌ها را برگزار کند تا ثبات در این فدراسیون‌ها به ویژه در رشته‌های المپیکی برقرار شود. مشکلی داریم و در تلاش هستیم هرچه سریعتر آن را رفع کنیم. در هیئت‌های استانی قانون منع استفاده از افراد بازنشسته باید شفاف‌تر شود و کماکان اختلاف نظر وجود دارد. در تلاش هستیم از مراجع قانونی مربوطه این موضوع را پیگیری کنیم. مسئولان سازمان بازرسی معتقد هستند قانون منع به کارگیری افراد بازنشسته شامل هیئت‌های استانی نیز می‌شود. این بحث از نظر حقوقی درست است، اما نکته‌ای که وجود دارد تلاش وزارتخانه این است که با توجه به وضعیتی که ما در ۱۴۰۰ هیئت استانی داریم بتوانیم مسئله اساسنامه را در دولت به گونه ای حل کنیم تا این مشکل رفع شود. مجددا نامه ای به مجلس نوشته ایم و منتظر این استعلام هستیم.

او ادامه داد:  تعدادی از هیئت‌های استانی بازنشسته هستند و اگر بخواهیم مجامع را برگزار کنیم اصرار مسئولان هیئت بازرسی این است که افراد بازنشسته نمی‌توانند در هیئت‌های استانی مسئولیت بپذیرند. از طرفی دوستان ما در دیوان محاسبات نظر دیگری دارند. ما به دنبال این هستیم تا در مجلس جمهوری اسلامی تکلیف این بحثی که سازمان بازرسی دارد روشن شود. ما مشکلی برای برگزاری مجمع عالی انتخاباتی نداریم و مشکلمان بازنشسته‌های هیئت‌های استانی هستند.

داورزنی در مورد صحبت هایی که کی روش ضد وزارت ورزش انجام داده است گفت: وزارت ورزش دعا می‌کند تیم ملی امروز بازی خوبی داشته باشد و از دیوار چین عبور کند و قطعا شایسته قهرمانی در این مسابقات هستند و این وزارت هیچگونه دخالتی در تصمیمات فدراسیون فوتبال نخواهد داشت و خود این فدراسیون در مورد سرمربی تیم تصمیم گیری می‌کند. این بحث‌هایی که در رسانه‌ها مطرح می‌شود خلاف واقعیت است و هیچ وقت وزارت ورزش در امور فنی فدراسیون‌ها دخالتی نمی‌کند. وزارت ورزش از برنامه فدراسیون‌ها حمایت می‌کند و فرقی نمی‌کند فدراسیون فوتبال باشد کشتی باشد و یا... هر فدراسیون دیگری.

او در مورد مجمع سالانه فدراسیون دو و میدانی گفت: بر حسب قانون ما موظف هستیم هر ساله با برگزاری مجمع عمومی عملکرد فدراسیون‌ها را مورد بررسی قرار دهیم و فدراسیون دو میدانی هم گزارش عملکردش در ۹۵، ۹۶ را ارائه داد و برنامه‌های آینده فدراسیون نیز مورد بررسی قرار گرفت. مجمع خوبی بود و گزارش خوبی ارائه شد و با توجه به اینکه ما المپیک ۲۰۲۰ و بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ را در پیش داریم و فدراسیون دو و میدانی جزو رشته‌های مدال آور ما محسوب می‌شود، نسبت به برنامه‌ها حساسیت وجود دارد. با توجه به بحث استعداد یابی که صورت گرفت، کار‌های خوبی در این زمینه انجام شده است تا با سرمایه گذاری مناسب آمادگی لازم را برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه ود المپیک ۲۰۲۰ داشته باشیم.

داورزنی در مورد مشکلات احسان حدادی با فدراسیون دو و میدانی گفت: محل حل مشکلات فدراسیون‌ها داخل خود فدراسیون است و نه رسانه ها. همیشه بین امکانات وشرایط مطلوب فاصله‌ای وجود دارد. منابعی که برای اردو و اعزام‌ها لازم دارید با شرایط مطلوب یکی نیست.

بحث فقط احسان حدادی نیست و در رشته‌های دیگر به مانند کاراته باید اعزام‌هایی را انجام دهند تا بتوانند کسب سهمیه کنند. در کشتی، وزنه برداری و ... همین شرایط را داریم. با توجه به اینکه ۱۷، ۱۸ ماه تا المپیک زمان داریم باید به یکدیگر کمک کنیم تا تمام رشته‌هایی که برای کسب سهمیه رقابت می‌کنند شرایط خوبی داشته باشند. رئیس فدراسیون دو و میدانی با کمک وزارت ورزش در تلاش است تا برنامه‌ ارسالی به ستاد بازی‌ها را مصوب کنند و طبیعتا ستاد کمیته ملی المپیک تمام فدراسیون‌ها را رصد می‌کند و از آن‌ها گزارش عملکرد می‌گیرد. ستاد وقتی یک برنامه‌ای را تصویب می‌کند فدراسیون مربوطه و وزارت ورزش تلاش می‌کند این برنامه عملی شود و خللی در کسب سهمیه ایجاد نشود.

او در مورد فدراسیون کشتی گفت: جلسه‌ای در ستاد بازی‌ها داشتیم و طی آن به همراه بنی تمیم و مربیان کشتی فرنگی و آزاد مسیری که باید برای المپیک ۲۰۲۰ طی کنند را مورد بررسی قرار دادیم. دغدغه ما انجام برنامه‌های فدراسیون برای المپیک است و وزارت ورزش دخالتی در این موضوع نمی‌کند. وزارت ورزش مجمع را برگزار می‌کند و افرادی که فکر می‌کنند می‌توانند رای بیاورند به عنوان کاندیدا ثبت نام می‌کنند و وزارت در موضوع ورود نمی‌کند. مجمع فدراسیون بالاترین مرجع برای تصمیم گیری فدراسیون ها هستند و ما از آن حمایت می‌کنیم.

او در مورد ورزش ایران بعد از انقلاب اسلامی گفت: ورزش در این ۴۰ سال قابل قیاس با قبل از انقلاب نیست. ما در بسیاری از رشته‌ها اولین‌های بسیار زیادی داشتیم. حضور بانوانمان در رشته‌های قهرمانی و موفقیت‌های بین المللی که بدست آورده ایم. ارتقایی که ورزش کشورمان در این ۴۰ سال داشته است قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست. هر رشته‌ای راکه می‌بینید پر از افتخار هستیم. ما بعد از انقلاب به اورست صعود کردیم. بعد از انقلاب اولین بانوی ایرانی وارد المپیک شد. حتی با مشکلاتی که استکبار جهانی در این چند ساله برای ما به وجود آورده، به کوری چشمشان موفقیت‌های بسیاری را کسب کردیم.


بیشتر بخوانید:

 جهانگیری: ایران فینالیست جام ملت‌ها شود به امارات می‌روم

سلطانی فر: تیم ملی فوتبال ایران شخصیت قهرمانی دارد/ نباید اجازه دهیم حاشیه‌ای بوجود بیاید

واکنش رئیس فدراسیون فوتبال به اظهارات کی روش


انتهای پیام/

صحبت های داورزنی در مجمع سالانه فدراسیون دو و میدانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار